شناسهٔ خبر: 94830 - سرویس مسکن و شهرسازی

پیگیری مصوبات ستادملی بازآفرینی شهری درباره حاشیه نشینی مشهد

عبوری جلسه بررسی وضعیت حاشیه‌نشینی در کلانشهر مشهد و پیگیری مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  در این جلسه چگونگی اجرایی شدن پنجاه و پنجمین مصوبه ستاد ملی بازآفرینی پایدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد مصوبه دولت  در ۱۷ دی ماه ۹۹ در خصوص کاهش حاشیه نشینی در مشهد اجرایی شود.

یکی از این مصوبات درباره زمین  مجزی شده با مساحت ۴۷۶ هزار و ۸۵۶ مترمربع بود که باید به صورت قطعی و بلاعوض به شرکت بازآفرینی شهری ایران واگذار شود، در این جلسه مقرر شد این زمین به فوریت تعیین تکلیف و توسط  کانون کارشناسان رسمی دادگستری قیمت‌گذاری شود.

همچنین شهرداری مشهد نیز بر انجام تعهدات خود مبنی بر ساخت ۱۳۸ پروژه در حوزه حاشیه نشینی مشهد تاکید کرد.

گفتنی است برگزاری این جلسه در راستای جلسه فوق العاده‌ای که ۲۵ اسفند سال گذشته با حضور مهدی عبوری، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و ۴ وزیر دیگر به منظور ساماندهی حاشیه‌نشینی در کلانشهر مشهد مقدس تشکیل شده بود، انجام گرفت.

در جلسه مذکور تأمین سرانه‌های مورد نیاز ۱۳۸ پروژه در محلات حاشیه‌نشین مشهد با اعتبار حدود ۴ هزار میلیارد تومان با نسبت سهم دستگاه‌های اجرایی مصوب شد.

جلسه بررسی وضعیت حاشیه‌نشینی در کلانشهر مشهد و پیگیری مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در این خصوص با حضور مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی، مدیرکل سازمان بازرسی خراسان رضوی، شهردار مشهد و جمعی دیگر از مسئولان مربوطه در سالن جلسات شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، یادآوری می‌شود در مشهد حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در محلات حاشیه شهر ساکن‌ هستند.