شناسهٔ خبر: 94968 - سرویس استان‌ها

تعمیر و ایمن سازی پل آلیدر محور خاش - ایرانشهر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال

WhatsApp Image 2021-07-02 at 21.31.33.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از تعمیر و ایمن سازی و کنار گذر پل آلیدر محور خاش - ایرانشهر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (استان سیستان و بلوچستان) ایوب کرد، مدیرکل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این پل به طول ۱۶۳ متر و با عرض افزون بر ۱۰ متر دارای پنج دهانه ۳۰ متری و ۲۲ متر ارتفاع است که در کیلومتر ۷۷ محور پر تردد خاش - ایرانشهر واقع شده است.
وی ادامه داد: در قالب این اقدام مهم راهداری اقداماتی نظیر بازسازی دیوارهای هدایت آب، تعویض کامل عرشه پل، اصلاح هندسی رمپ های ‌ورودی و خروجی پل رنگ آمیزی نرده ها و روکش آسفالت رمپ ها و عرشه پل در دستور کار قرار گرفت.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: پل ها به عنوان يكی از اركان اصلی و پر اهميت راه ها محسوب می شوند که از جمله وظايف مهم بخش راهداری، نگهداری ابنيه فنی راه هاست.
کرد با بیان اینکه موضوع تعمیرات و رسیدگی به امور نگهداری پل ها به دلیل اهمیت آن با جدیت در دست انجام است گفت: با تعمیر و بازسازی پل آلیدر که مدت ۹ ماه به طول انجامید زمینه عبور ترافیک ایمن در این محور پر تردد فراهم شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۷ هزار و ۷۸۰‌ دستگاه پل در محدوده تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.