شناسهٔ خبر: 95006 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

ورود ویروس کرونا دلتا از بنادر، امکان ندارد/ افزایش صددرصدی تخلیه و بارگیری در بنادر چابهار

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ورود ویروس کرونا دلتا از بنادر چابهار را تکذیب می‌کنم، گفت: در بنادر چابهار تمام پروتکل‌ها به دقت اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی با بیان اینکه تمام پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت در بنادر چابهار سختگیرانه رعایت می‌شود، تصریح کرد: برای انجام عملیات تخلیه و بارگیری دیگر نیروی انسانی وارد کشتی‌ها نمی‌شوند و از سویی به غیر از مبدا هند هر کشتی که وارد ‌بنادر می‌شود بیش از دو هفته بر روی آب بوده‌ است؛ همچنین تمام کشتی‌ها در ابتدا در لنگرگاه متوقف می‌شوند و پس از بررسی‌های بهداشتی در بنادر چابهار پهلو می‌گیرند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمام افراد حاضر بر روی کشتی و کارکنان همزمان با ورود، تست پی سی آر را برای طرف ایرانی ایمیل می‌کنند و با توجه به تمام این موضوعات امکان ندارد که ویروس دلتا از طریق بنادر، وارد کشور شده‌ باشد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با بیان اینکه جریان ورود و خروج کالا و ترانزیت در بنادر چابهار ادامه دارد، افزود: در این مدت نه تنها با کاهش تخلیه و بارگیری مواجه نبودیم، بلکه عملیات تخلیه و بارگیری در خرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از صددرصد رشد داشته است.