شناسهٔ خبر: 95041 - سرویس استان‌ها

طی سه ماهه اول امسال اتفاق افتاد؛

افزایش ۵.۴درصدی جابه جایی بار با ناوگان عمومی خراسان شمالی

مهندس شهامت مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی گفت: جابه جایی بار با ناوگان عمومی استان در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵.۴درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی گفت: جابه جایی بار با ناوگان عمومی استان در بهار امسال  نسبت به مدت مشابه پارسال ۵.۴درصد افزایش یافته است.

جعفر شهامت با اشاره به اینکه بهار امسال ۸۴۲ هزار و ۱۱۵ تن کالا از مبادی استان خراسان شمالی جابه جا شده است اظهار داشت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته  ۷۹۸ هزار و ۷۶۰ تن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بار حمل شده توسط ناوگان عمومی استان در بهار امسال در قالب ۵۷ هزار و ۱۶۲ سفر حمل شده است که  این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۴ درصد رشد دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ بیش از سه میلیون و ۴۴۳ هزار تن کالا به وسیله ناوگان عمومی استان جابه جا شده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی، سیمان و محصولات کشاورزی بیشترین کالاهای جابه جا شده از این استان هستند.

وی همچنین افزود: علاوه برحمل محمولات صادراتی استان، حمل کالاهای اساسی و سایر نیازهای استان از نقاط مختلف کشور به مقصد استان نیز طی بهار امسال به میزان ۶۹۴ هزارتن بوده است که ۹.۹ درصد کاهش نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

خراسان شمالی دارای ۲۶ شرکت حمل ونقل کالا و ۸۲۹۷  راننده بخش باری و ۷۲۶۹ دستگاه ناوگان باری دارای کارت هوشمند است.