شناسهٔ خبر: 95058 - سرویس استان‌ها

مديركل راه وشهرسازی استان:

تامین بیش از ۸۰ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی

vahid daei.jpg مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۸۶.۵ هکتار زمین برای ساخت مسکن اقدام ملی در شهرهای استان تامین شده است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(خراسان جنوبی)، وحید داعی اظهار داشت: از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ابلاغی طرح اقدام ملی در سراسر کشور سهمیه استان خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۵۰ واحد بوده که هزار و ۳۸۳ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و هزار و ۶۷ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۸۹ نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند گفت: از این تعداد پنج هزار و ۳۷۱ نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی شناخته شده اند و پنج هزار و ۳۳۹ نفر تاکنون اقدام به افتتاح حساب در بانک مسکن کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۱۸۹ نفر اقدام به واریز وجه داشته اند. 

وی افزود: استان خراسان جنوبی با وجود سهمیه ابلاغی هزار و ۳۸۳ واحد براي شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعيت ، اراضی موردنياز برای بهره‌مندی سه هزار و ۷۲۷ واحد به مساحت ۳۶ هکتار را تامین نموده که تا خرداد ماه ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و۲۲۷ واحد قرارداد ساخت کسب کرده است. 

 همچنين در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفرجمعيت نیز اراضی به میزان ۵۰.۵ هکتار برای ساخت سه هزار و ۴۱۶ واحد تامین شده استو ۲هزار و ۵۲۳ واحد دارای قرار داد ساخت است..

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: تا این لحظه ۲ هزار و ۷۷ واحد وارد فاز اجرا شده و یک هزار و ۸۷ واحد در مرحله اجرای فونداسیون و اسکلت است.

وی بیان کرد: در شهر بیرجند نیز تا کنون هفت هزار و ۱۲۲ متقاضی در سامانه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد۲ هزار و ۳۷۶ متقاضی تایید نهایی و ۲ هزار و ۱۴۰ واحد در سایت۲۷ هکتاری شهر بیرجند به مرحله اخذ پروانه رسيده اند كه در مجموع اراضی تخصیصی در شهر بیرجند برای سه هزار و ۲۲۷ واحد بوده كه تا اين لحظه ۶۰ واحد دارای ۲۶ درصد و ۷۲۰ واحد دارای پنج درصد پیشرفت فیزیکی است.

داعی گفت: علاوه بر اقدامات اعلام شده در دولت تدبیر و امید تعداد ۲۸۲ واحد برای بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد اراضی به صورت رایگان واگذار شده که به میزان حدود ۳.۷ هکتار در سطح استان است.
وی یادآور شد: برای احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن با برخی دستگاه‌های اجرایی استان از قبیل آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و جهاد کشاورزی نيز تفاهم‌نامه منعقد شده است.