شناسهٔ خبر: 95125 - سرویس وزارتی

در ساختمان دادمان انجام شد؛

تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به امضا رسید

تفاهم نامه تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه شهرسازی و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به منظور توسعه حوزه عمل مناطق و مدیریت یکپارچه و اجرای مقررات وزارت راه وشهرسازی در سه ماده به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۴ تیر تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی به امضای محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و حمیدرضا مومنی مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی رسید.

این تفاهم‌نامه در سه ماده با هدف ایجاد تعامل، همکاری و هماهنگی کلیه معاونت‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات کل زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی با سازمان‌های مناطق آزاد تجاری-صنعتی در محدوده مناطق آزاد تجاری-صنعتی و در اجرای کامل قوانین و مقررات به امضا رسید.

اعتبار این تفاهم‌نامه از زمان امضا به مدت چهار سال است که بنا به توافق طرفین قابل تمدید است.

در بند دوم این تفاهم‌نامه تصریح شده است که شورای راهبردی (تخصصی) به منظور برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها در زمینه اقدام مشترک برای دستیابی به اهداف عالیه دو دستگاه و ایجاد رویه واحد در اجرا با رویکرد هم‌افزایی در استفاده از ظرفیت‌ها و تصمیم‌گیری جهت حل و فصل اختلافات فی مابین سازمان مناطق آزاد و منطقه ویژه اقتصادی و نحوه اجرای بند الف ماده ۶۵ قانون احکام برنامه توسعه کشور در واحدهای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود.

بنا بر توافق طرفین تصمیم‌های این شورا برای تمامی واحدهای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های مناطق آزاد ملاک‌عمل است.