شناسهٔ خبر: 95134 - سرویس استان‌ها

جابه‌جایی بیش از 500 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

جابجایی بیش از پانصد هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۵۲۴ هزار و ۳۷۳ نفر مسافر در سه ماهه نخست امسال در قالب ۶۳ هزار و ۳۴۱ سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای استان شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری کرایه برون شهری در حوزه استحفاظی این اداره کل جابه‌جا شدند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان سیستان و بلوچستان) تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جابجایی مسافر این مدت در استان نسبت به مشابه سال گذشته  رشد ۷۲ درصدی در جابجایی مسافر و ۷۶ درصدی در تعداد سفر را نشان می دهد. که از این تعداد مسافر جابجا شده ۵۸ درصد مربوط به داخل استان و ۴۲ درصد خارج استان است.

وی ادامه داد با توجه به شرایط سخت استان در خصوص شیوع ویروس جهش یافته دلتا اقدامات لازم و پروتکل های بهداشتی به شرکت های حمل و نقل مسافر ابلاغ شده و طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز در حال اجراست.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان ضدعفونی مستمر ناوگان حمل و نقل جاده‌ای قبل از سفر، الزام شرکت ها به رعایت سقف ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان مسافری و انجام بازدید از شرکت های  مسافربری و ناوگان بصورت روزانه و مستمر را از مهمترین اقدامات مرتبط بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی عنوان کرد و گفت: استعلام وضعیت سلامت مسافرین از سامانه متصل به پایگاه وزارت بهداشت قبل از صدور بلیط  توسط شرکت های مسافربری با ورود کد ملی مسافر انجام و چنانچه در سامانه وضعیت مسافر از نظر بیماری کرونا مثبت باشد از صدور بلیط خودداری می گردد.

باقری خاطر نشان کرد در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۱ راننده مسافری، ۹۳۱ دستگاه ناوگان اتوبوسی، ۱ هزار و ۴۵۷ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۷۵۷ دستگاه ناوگان سواری فعال در سیستان و بلوچستان به هموطنان گرامی خدمات ارائه می دهند.