شناسهٔ خبر: 95140 - سرویس استان‌ها

روند اعزام ناوگان حمل و نقل کالا برای بارگیری و جابه‌جایی کالاهای اساسی تسریع می‌شود

پایانه کالای استان قزوین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: روند اعزام ناوگان حمل و نقل جاده ای به منظور بارگیری و جابه‌جایی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی(ره)خوزستان تسریع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: روند اعزام ناوگان حمل و نقل جاده ای به منظور بارگیری و جابه‌جایی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی(ره)خوزستان تسریع می‌شود.

حق‌لطفی افزود: از نیمه خردادماه امسال تاکنون ۱۵۶ دستگاه کامیون از این استان برای تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی به استان خوزستان اعزام شده اند و این روند در روزهای آینده با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: با همت این تعداد از کامیونهای ناوگان حمل و نقل جاده ای کالای استان تاکنون سه هزار و ۶۸۵ تن کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی(ره) خوزستان به استان قزوین حمل شده است.

حق‌لطفی ادامه داد: با توجه به اهمیت تخلیه سریع بنادر و جلوگیری از دپوی آنها در بندر امام خمینی(ره) خوزستان، اقدامات مختلفی در سطح استان انجام و جلساتی نیز با شرکت‌های حمل و نقل برگزار شده است.

وی با اشاره به مشارکت شرکت‌های حمل و نقل در زمینه اعزام ناوگان به استان خوزستان خواستار تداوم همکاری آنها جهت تسریع در این روند شد.

حق‌لطفی، کار رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای در این شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا یک جهاد بزرگ دانست و از همه رانندگان و فعالان صنعت حمل و نقل جاده‌‌ای که همچون سال‌های دفاع مقدس متعهدانه و خالصانه جابجایی بار در اقصی نقاط کشور را بر عهده دارند تقدیر کرد.

۱۲ هزار دستگاه کامیون در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کالای استان قزوین کار حمل و جابجایی کالاهای مورد نیاز مردم از استان‌های دیگر را بر عهده دارند.