شناسهٔ خبر: 95143 - سرویس استان‌ها

با هدف انتقال کالاهای اساسی صورت گرفت؛

اعزام ۴۶۵ دستگاه کامیون از خراسان شمالی به بندر امام خمینی (ره)

جاده1 مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۴۶۵ دستگاه ناوگان باری این استان برای حمل و انتقال کالاهای اساسی و نهاده های دامی به استان خوزستان اعزام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(خراسان‌شمالی)، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی گفت: ۴۶۵ دستگاه ناوگان باری این استان برای حمل و انتقال کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی به استان خوزستان اعزام شده است.

جعفر شهامت اظهار داشت: موضوع انتقال کالای اساسی مورد نیاز مردم و جابه جایی نهاده های دامی از بندر امام خمینی(ره)، از ۱۲ خردادماه امسال در دستور کار قرار گرفت و در این مدت (یک ماه گذشته) ۴۶۵ دستگاه ناوگان باری استان با حضور در استان خوزستان کالای اساسی و نهاده دامی شامل ذرت جو و کنجاله سویا را به این استان و یا به مقصد سایر استان ها بارگیری کرده اند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع انتقال نهاده های دامی به مناطق مختلف کشور، روز شنبه هفته جاری، در نشست با حضور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و مدیر پشتیبانی امور دام استان، تشکل های صنفی شرکت های حمل و نقل رانندگان، تصمیمات لازم برای سرعت دادن به حمل کالاها بررسی شد.

وی گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده، امکان صدور بارنامه از مبدا بندر امام خمینی(ره) برای شرکت های حمل ونقل استان خراسان شمالی به مقصد استان و یا سایر استان ها برای حمل نهاده های دامی شامل سویا، ذرت و جو فراهم شده است تا سرعت کار بیشتر شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم انجام شده تا در صورتی که بارنامه توسط شرکت حمل و نقل این استان صادر شده، مشکلی در تردد وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به دستور تاریخی امام خمینی(ره) و حضور حماسی رانندگان در دی ماه و انتقال کالای اساسی مردم گفت: اکنون هم حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان است و در این زمینه تلاشهای شبانه روزی رانندگان سخت کوش ستودنی است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان خراسان شمالی افزود: برای تشویق رانندگان اعزامی به بندر امام خمینی (ره)، رانندهای که به مقصد خوزستان بار حمل کرده و از بندر امام به مقصد استان کالای اساسی حمل نماید با ارائه بارنامه رفت و برگشت می‌تواند ۱۰ درصد کمیسیون دریافتی شرکت از بابت رفت را بازپس گیرند، بهار امسال ۸۴۲ هزار و ۱۱۵ تن کالا از مبادی استان خراسان شمالی جابه جا شده است.

خراسان شمالی دارای ۲۶ شرکت حمل ونقل کالا و ۸۲۹۷  راننده بخش باری و ۷۲۶۹ دستگاه ناوگان باری دارای کارت هوشمند است.