شناسهٔ خبر: 95157 - سرویس استان‌ها

مهلت ثبت نام دریافت تسهیلات کرونایی حمل و نقل تا پایان شهریور

حمل و نقل مسافر.jpg رئیس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، ثبت نام شرکت های حمل ونقلی برون شهری آسیب دیده ازشیوع کرونا، برای دریافت تسهیلات تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمدحسین بابا احمدی اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا تاثیر زیادی بر حوزه حمل و نقل (برون شهری،ریلی وهوایی) را در پی داشته که سبب متضرر شدن بسیاری از شرکت‌های مسافربری برون شهری در این حوزه و شرکت‌ها شده است.

 وی افزود: از همین رو با هدف جبران بخشی از خسارات وارده به این مشاغل و شرکت‌ها در اثر شیوع بیماری کرونا، تسهیلاتی برای شرکت‌های حمل و نقلی در نظر گرفته شده است.

به گفته بابا احمدی میزان این تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریال به ازای هر نفر شاغل در این شرکت‌ها خواهد بود.

وی گفت: این شرکت‌ها به منظور استفاده از تسهیلات مذکور، براساس مصوبات هفتادویکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا کشورمی‌توانند تا پایان شهریور ماه امسال نسبت به تکمیل ثبت نام خود در سامانه کارا به آدرس https://kara.mcls.gov.ir اقدام نمایند.

رئیس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد: بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبل تا پایان شهریور ماه۱۴۰۰ هستند.

وی در پایان یادآور شد: تمامی رانندگان و شرکت‌های مسافربری برون شهری، که در سال گذشته در سامانه کارا ثبت نام کرده اند اما به هر دلیلی موفق به ادامه کار و دریافت این تسهیلات نشده اند، می توانند تا تاریخ اعلام شده به سامانه کارا مراجعه کرده و نسبت به ادامه فرآیند کار خود اقدام کنند.