به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ این قوانین به شرح زیر است:
۱- تعهد شرکت هواپیمایی مبنی بر اینکه هر گونه تغییر در ساعت پرواز به هر وسیله ای به اطلاع مسافر رسانده شود .
۲- تعهد شرکت برای فراهم کردن اطلاعات صوتی و تصویری در صورت تاخیر پرواز یا کنسلی بههمراه دلایل آن در فرودگاه
۳- تعهد شرکت برای سازماندهی بدون هزینه خدمات ذیل برای مسافر در زمان حرکت یا مراحل دیگر پرواز در صورت وقفه ناشی از اشتباه شرکت همانند تاخیرپرواز یا کنسلی در نتیجه شرایط نا مساعد جوی بدلایل فنی یا تغییر مسیر.
- تدارک اتاق مادر و کودک برای مسافران با بچه های زیر هفت سال
- تدارک دو تماس تلفنی یا ایمیلی در صورت انتظار پرواز بیش از دو ساعت
- تدارک نوشیدنی در صورت انتظار پرواز بیش از دو ساعت
- تدارک غذای گرم در صورت انتظار پرواز بیش از چهار ساعت و سپس هر شش ساعت در روز و هر هشت ساعت در شب
- تدارک هتل در صورت انتظار پرواز بیش از هشت ساعت در روز و بیش از شش ساعت در شب
- حمل و نقل مسافر از فرودگاه به هتل و بلعکس
- تدارک محل بار در اتاق بازرسی چمدان در مراحل حرکت
اگر پروازی تاخیر داشته باشد یا کنسل شود مسافر می تواند با مراجعه به آژانس مسافربری کولتسوو با درخواست موارد زیر به حل مشکل خود اقدام کند:
- تعویض بلیت برای پرواز دیگر
- پس دادن بلیت
- گرفتن بلیت قطار
جریمه در صورت نقض شرایط قرارداد توسط شرکت هواپیمایی
۱- شرکت ملزم به پرداخت جریمه در صورت تاخیر پرواز، تحویل چمدان یا بار در مقصد به میزان ۲۵ درصد حداقل مقدار پرداخت مصوب قانون فدرال به ازاء هر ساعت تاخیر است اما میزان این جریمه بیش از ۵۰ درصد هزینه شرکت نیز نمیشود، مگر اینکه شرکت ثابت کند تاخیر برای کم کردن خطراتی بوده که سلامتی یا جان مسافر را به خطر بیاندازد.
۲- شرکت ملزم است در مدت زمان ۱۰ روزه رضایت خاطر مشتری را کسب کند./
منبع : koltsovo.ru