شناسهٔ خبر: 95191 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس:

با وجود افزایش هزینه‌ها آورده متقاضیان مسکن مهر را افزایش ندادیم

آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۲۲۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر جدید پردیس با حضور وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: با وجود افزایش هزینه‌ها در دو سال اخیر، آورده متقاضیان مسکن مهر را افزایش ندادیم

به‌گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس در آیین بهره‌برداری و اغاز عملیات اجرایی ۲۲۰۰ میلیارد تومان پروژه روبنایی، زیربنایی و محله‌محور این شهر با اشاره به کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه شماره دو فاضلاب شهر پردیس گفت: با  کلنگ‌زنی این  تصفیه‌خانه شماره دو این فاضلاب به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان کل فاضلاب شهر جدید پردیس تصفیه می‌شود. 

وی ادامه داد: ما در تمامی فازها حتی دورترین واحدهای مسکن مهری که دسترسی به آن‌ها مشکل بود آب و برق را وصل کرده‌ایم و در انتهایی‌ترین بلوک‌های مسکن مهر خط  انتقال فاضلاب را اجرا کرده ایم. این اقدامات در بدترین شرایط انجام شد، یعنی شرایطی که مشکل مالی وجود داشت. بنابراین تمام این طرح‌ها را با استفاده از منابع داخلی خود شرکت عمران شهرهای جدید اجرا کرده‌ایم. 

هدایت با بیان این‌که بیش‌از ۵۰ درصد از هزینه‌های ساخت واحدهای مسکن مهر پردیس از منابع موجود و داخلی شرکت عمران پرداخت شده است، افزود: در شهر پردیس در زمان آغاز دوره جدید وزارت راه و شهرسازی ۴۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل واحدهای مسکن مهر هزینه‌شده بود که هم‌اکنون میزان اعتبارات به ۶۲۰۰میلیارد تومان رسیده‌است.

وی ادامه داد: حدود ۸۰۰میلیون تومان هم از طریق تهاتر اراضی برای تکمیل این واحدها هزینه‌شده و بنابراین در مجموع حدود ۷هزار میلیارد تومان در شهر پردیس  هزینه شده است. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه امروز در این شهر مراکز محلات افتتاح‌شده است، گفت: ما در تمامی فازها مراکز محلات را اجرا کرده‌ایم و در بسیاری از فازها و پروژه‌ها هم‌زمان با احداث مراکز تجاری،  مساجد، فضای سبز و  بخش عمده‌ای از محوطه‌سازی‌ها را برای این پروژه‌ها تکمیل کرده‌ایم. 

هدایت با بیان این‌که ویروس کرونا و شیوع آن تمامی گروه‌های هدف را تحت شعاع قرار داده  و بسیاری از آن‌ها با مشکل مالی مواجه شده بودند، ادامه داد: طبق مصوبه‌ای که به شرکت عمران شهرهای جدید ابلاغ شد ما یک ریال هم به آورده متقاضیان اضافه نکرده‌ایم.

وی افزود: ما در دو سال گذشته با افزایش شدید هزینه‌ها روبرو شدیم و در این شرایط تکمیل واحدها بسیار دشوار بود اما این کار انجام شد. 

هدایت با اشاره به اینکه از ۸۴ هزار واحد مسکن مهر  شهر پردیس حدود ۷۰ هزار واحد افتتاح شده است، گفت:  در دو تا سه ماه آینده  هم ۶ هزار واحد را به متقاضیان تحویل خواهیم داد . تاخیر برخی از واحدها به این علت بود که  حدود ۱۰ هزار واحد را با تاخیر شروع کرده ایم و هم اکنون در مرحله فونداسیون قرار دارند. 

هدایت با بیان این‌که در بحث مسکن ملی هم  حداکثر تا آذرماه اسکلت واحدها به اتمام می‌رسد، افزود:  ما متناسب با ثبت‌نام متقاضیان و آورده آنها واحدها را هم تکمیل می کنیم.