شناسهٔ خبر: 95208 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد

ضرورت افزایش توجه به راه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری/ افزایش بودجه راه‌های روستایی در سال ۱۴۰۰

حسینعلی مقصودی.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از افزایش توجه به راه‌های روستایی این استان به عنوان یک ضرورت یاد کرد.

حسینعلی مقصودی، مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه از حدود دو سال پیش مسئولیت ایجاد و بهسازی راه‌های روستایی از اداره کل راه و شهرسازی گرفته و به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای داده شده است، گفت: متاسفانه در دو، سه سال اخیر اعتبار چندانی به راه روستایی اختصاص پیدا نکرد. در استان ما حدود ۱۵۰۰ کیلومتر راه خاکی و شوسه داریم که حدود ۶۰۰ کیلومتر از این راه‌ها مربوط به خانواده‌های بالای ۲۰ و ۵۰ خانوار است که این عدد بزرگی است.

وی ادامه داد: در عین حال چهارمحال و بختیاری یک استان کوهستانی است و آسفالت راه‌هایی که پیشتر ساخته شده، به دلیل برودت هوا و کوهستانی بودن از بین رفته و دیگر نمی‌توان به این جاده‌ها راه آسفالته گفت. این چالش در استان ما وجود دارد. روستاها صعب‌العبور هستند، کار روستاییان کشاورزی و دامداری است و نیاز به تردد دارند، اما متاسفانه جاده‌های خوبی در اختیار ندارند.

مقصودی در ادامه به افزایش اعتبار راه‌های روستایی در بودجه سال جاری اشاره کرد و گفت: بر اساس شنیده‌ها ظاهرا در بودجه سال ۱۴۰۰، ۷۰ میلیارد تومان به راه‌های روستایی استان چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است که این رقم سال گذشته ۳ میلیارد تومان بود.

وی افزود: با این حال مطالبات پیمانکاران از سال‌های گذشته بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است و باید فکری برای پرداخت این مطالبات نیز انجام شود.