شناسهٔ خبر: 95228 - سرویس هوایی

مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه‌ها خبر داد:

آغاز به کار فاز آزمايشي سامانه اطلاعات مکان محور GIS شرکت فرودگاه‌ها

محمدرضا زحمتکشان پس از انجام دو سال مطالعات و نياز سنجي از تمام بخش‌ها و اداره‌هاي شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران، نسخه آزمايشي سامانه اطلاعات مکان محور GIS در زيرپورتال شرکت فرودگاه‌ها به نشاني "GIS.Airport.ir" راه اندازي شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و‌شهرسازی، محمدرضا زحمتکشان، مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه‌ها با اعلام این خبر توضیح داد: این سامانه مدیریتی قابلیت جمع‌آوری، ذخیره، تجزیه و تحلیل، استخراج و نمایش همزمان اطلاعات جغرافیایی و توصیفی از تمام فرودگاه‌های زیر مجموعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را داراست.

زحمتکشان ادامه داد: این سیستم علاوه بر ایجاد دسترسی سریع و صحیح به داده‌های مورد نیاز اداره‌های مختلف شرکت در حجمی وسیع، امکان ارایه و به تصویر کشیدن اطلاعات مکانی و توصیفی را در قالب نقشه، جدول و نمودار، همچنین ویرایش و به هنگام کردن داده‌ها و استفاده از آنها در جهت اهداف مختلف و بر اساس نیازهای گوناگون کاربران را فراهم می‌کند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیر کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها ضمن تاکید بر اهمیت این پروژه بیان کرد: این سامانه علاوه بر حذف پروژه‌های با موضوعات مشابه در بخش‌های مختلف، جریان اطلاعاتی را در همه لایه‌های شرکت ایجاد می‌کند.