شناسهٔ خبر: 95249 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان خبر داد

برنامه‌ریزی برای توسعه هوانوردی عمومی در استان گلستان/ رایزنی برای برقراری پرواز گرگان-استانبول/ احداث ساختمان جدید ایمنی زمینی فرودگاه گرگان در سال ۱۴۰۰

فرودگاه گرگان مدیرکل فرودگاه‌های گلستان از برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید ایمنی زمینی و آتش نشانی فرودگاه گرگان در سال جاری خبر داد.

علی متانت در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: مهمترین پروژه‌های فرودگاه‌های استان گلستان در سال ۱۴۰۰ شامل تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان پست برق ترمینال جدید، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه منبع بتنی ذخیره آب با ظرفیت ۳۶۰ متر مکعب و شروع عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید ایمنی زمینی و آتش‌نشانی فرودگاه گرگان است. همچنین پروژه نصب  دیوار بتنی پیش ساخته محیط فرودگاه کلاله انجام می‌شود.
 
مدیرکل فرودگاه‌های گلستان از برنامه‌ریزی برای توسعه هوانوردی عمومی در این استان خبر داد و گفت: بر مبنای سیاست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در زمینه گسترش و رونق صنعت هوانوردی عمومی در فرودگاه‌های کوچک با سرمایه‌گذار بخش خصوصی مذاکره‌ای انجام و مقرر شد با تکمیل فرایند اخذ مجوز نسبت به واگذاری زمین فرودگاه شهدای کلاله جهت ساخت سوله و آشیانه برای امور هوانوردی عمومی و مجتمع اقامتی جهت هنرجویان اقدام شود. همچنین به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای راه اندازی آموزشگاه خلبانی هستیم. 
 
وی با بیان اینکه اکنون از فرودگاه شهدای گرگان به ۱۰ مقصد داخلی شامل تهران، مشهد، زابل، زاهدان، چابهار، بندرعباس، قشم، کیش، عسلویه و اهواز پرواز انجام می شود، افزود: اکنون از فرودگاه گرگان در مسیر اکتائوی قزاقستان نیز به صورت ماهانه پرواز انجام می شود که امیدواریم هفتگی شود. همچنین در حال مذاکره برای برقراری پرواز در مسیر گرگان- استانبول هستیم.