شناسهٔ خبر: 95265 - سرویس هوایی

کاهش اثر کرونا بر صنعت هوانوردی

افزایش تحویل هواپیماهای ایرباس در ماه ژوئن

ايرباس داده‌های منتشر شده توسط ایرباس نشان می‌دهد تعداد تحویل هواپیما به مشتریان توسط این شرکت در ماه ژوئن رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داده‌های منتشر شده توسط ایرباس نشان می‌دهد این شرکت هواپیماساز اروپایی در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی، ۷۷ فروند هواپیما به مشتریان خود تحویل داده است، که این تعداد معادل ۲۶ درصد از کل هواپیماهای تحویل داده شده توسط ایرباس در سال ۲۰۲۱ است.

به طور کلی، در ماه ژوئن ایرباس ۷۷ فروند هواپیما به ۴۴ مشتری خود در سراسر جهان تحویل داده است. این ارقام برای کل سال ۲۰۲۱ تاکنون شامل ۲۹۷ فروند هواپیما  و ۶۷ مشتری می‌شود. عمده هواپیماهای تحویل شده در این مدت باریک پیکر هستند، به عنوان مثال ایرباس در این ماه سی فروند A۳۲۰neo، بیست و شش فروند A۳۲۱neo، نه فروند A۳۵۰-۹۰۰، دو فروند A۳۵۰-۱۰۰۰ و یک فروند A۳۸۰ به مشتریان خود تحویل داده است. 

رشد تحویل هواپیماهای مسافری در حالی اتفاق می‌افتد که پس از همه‌گیری ویروس کرونا در جهان و بحران اقتصادی متعاقب آن، صنعت هوانوردی تجاری با رکودی بی‌سابقه مواجه شده است. در این مدت بسیاری از ایرلاین‌ها هواپیماهای خود را زمینگیر کرده و سفارش‌های جدید خود را باطل کرده و یا به تاخیر انداخته‌اند. اکنون، رشد مجدد تعداد هواپیماهای تحویل شده به مشتریان می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از خروج تدریجی صنعت هوانوردی تجاری از بحران و رکود تلقی شود.