شناسهٔ خبر: 95273 - سرویس استان‌ها

از اردیبهشت ماه امسال تاکنون صورت گرفت؛

حمل ۱۰ هزار تن کالای اساسی از بنادر جنوبی کشور به همدان

صفر صادقی راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: از اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۱۰ هزار تن کالای اساسی از بنادر جنوبی کشور به مقصد این استان بارگیری و حمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(همدان)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: از اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۱۰ هزار تن کالای اساسی از بنادر جنوبی کشور به مقصد این استان بارگیری و حمل شده است.

صفر صادقی راد اظهار داشت: این میزان کالای اساسی با هماهنگی انجمن های صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و رانندگان وسائط نقلیه سنگین سراسر استان با ۸ هزار دستگاه کامیون به این استان حمل شده است.

وی با بیان اینکه این میزان کالا بر اساس سهمیه همدان از بنادر جنوبی کشور بارگیری و حمل شده است، افزود: این کالاها شامل کالاهای اساسی و نهاده های دامی از جمله کنجاله سویا، جو و ذرت است که از بندر امام خمینی(ره) خوزستان برای این استان بارگیری شده است.

مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه موضوع حمل کالاهای اساسی و بحث حمل چغندر از اردیبهشت ماه امسال کلید خورد، یادآور شد: با پیگیری ها و تعاملی که از طریق اداره کل و انجمن های صنفی استان انجام شد از اردیبهشت ماه خوشبختانه روند حمل چغندر از خوزستان به استان از روند بسیار خوبی برخوردار بوده و مشکلی در زمینه حمل چغندر نداریم به گونه ای که تاکنون ۱۵۸ هزار تن چغندر جابه جا شده است.

صادقی راد با بیان اینکه در ارتباط با حمل کالاها و نهاده های دامی از بنادر، خوشبختانه استان همدان یکی از استان های پیشرو است، بیان داشت: تنها دغدغه ای که در این زمینه وجود دارد این است که همه رانندگانی که به بنادر جنوبی اعزام می شوند بار استان همدان را حمل نمی کنند و این موجب می شود که روند جابه جایی کالاها و نهاده های دامی به کندی انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان تأکید کرد: انتظاری که از رانندگان داریم این است که همانگونه که در همه عرصه ها حضوری مهم داشته اند در این زمینه هم یاریگر اداره کل باشند و اولویت کاری خود را حمل نهاده های دامی قرار دهند و سعی کنند در کمترین زمان ممکن این کالاها را جابه جا کنند.

این مسئول تصریح کرد: به منظور تشویق شرکت ها در استان زمینه صدور بارنامه کنجاله و جو در استان فراهم شده که شرکتهای حمل و نقل استان می توانند از مبدا استان کامیون را اعزام کرده و بارنامه خود را هم صادر کنند.

صادقی راد خاطرنشان کرد: در نشستی که اخیرا به همین منظور برگزار شد، توافق شد نماینده ای از انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل استان در بندر امام مستقر شده و بارنامه را همان جا صادر کنند.