شناسهٔ خبر: 95359 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

احداث بیش از ۹۰ درصد خدمات روبنایی و زیربنایی در مجموعه شهرهای جدید توسط وزارت راه و شهرسازی/کمبود مدرسه در شهرهای جدید وجود ندارد

 نشست بررسی افتتاحات حوزه راه و مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، ایجاد جامعه شهری دارای زیرساخت‌های مدنی، فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار قرار داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امروز ۲۱ تیر در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی که با فرمان رییس‌جمهوری انجام شد، گفت: یکی از وجوه متمایز دولت تدبیر و امید به ویژه در دوره وزارت مهندس اسلامی علاوه بر تحویل واحدهای مسکن مهر و ایجاد جریان مستمر مسکن در قالب اقدام ملی، اهتمام به تکمیل و تحویل خدمات روبنایی و زیربنایی و زیرساخت‌های اجتماعی سکونت پایدار بوده است. به گونه ای که هم‌اکنون با ایجاد این خدمات محیط شهرهای جدید محیط مناسبی برای زندگی شهروندان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ مدرسه، فضاهای فرهنگی، فضاهای ورزشی، مذهبی و درمانی، خدمات زیربنایی اعم از خطوط انتقال آب، فاضلاب و برق، گاز و تصفیه خانه ها توسط مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شهرهای جدید احداث شده است. در دو سال گذشته ۸۸۰۰ میلیاردتومان از منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی و مشارکت با بخش خصوصی در احداث خدمات روبنایی و زیربنایی هزینه شده است و مرتب افتتاح پروژه‌ها در مجموعه شهرهای جدید به انجام رسید.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: استفاده از مشارکت بخش خصوصی در احداث خدمات در قالب مراکز محلات محقق شد. ترکیبی از پروژه های انتفاعی و غیرانتفاعی به بخش خصوصی واگذار شد و آنها به سرعت احداث خدمات را در دستور کار قرار دادند.

وی تصریح کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی، ایجاد جامعه شهری دارای زیرساخت‌های مدنی، فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار قرار داریم تا در ادامه حرکت ارتقا زندگی در شهرهای جدید ۵۳۰ پروژه زیربنایی و روبنایی فرهنگی و اجتماعی شامل مدارس، مراکز فرهنگی و سرای محلات و همچنین مجموعه‌های اداری احداث شود.

طاهرخانی بهره‌مندی از اصول معماری ایرانی-اسلامی را در ساخت شهرهای جدید از ویژگی‌های احداث واحدهای مسکونی در شهرهای جدید عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های اجتماعی برای شکل‌گیری اجتماع خدمات شهری با دستور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز ۲۱ تیرماه ۱۲۳ پروژه خدمات روبنایی و زیربنایی با فرمان رییس‌جمهوری افتتاح و شروع عملیات خواهد شد که شامل ۳۰ مدرسه، ۲۱ مرکز فرهنگی، ۲۶ پارک و فضای ورزشی و تجاری خواهد بود. اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها به یکهزار و ۵۷۰ میلیاردتومان است.

طارخانی تصریح کرد: با اهتمام وزارت راه و شهرسازی و با توجه به رشد ۷ برابری جمعیت در شهرهای جدید در مقایسه با سایر شهرها کمبود مدرسه وجود ندارد.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد خدمات روبنایی و زیربنایی در مجموع شهرهای جدید توسط وزارت راه و شهرسازی احداث شده است. ۲۰۰ مدرسه ای که در سه سال گذشته احداث شد توسط شرکت عمران شهرهای جدید بود.