شناسهٔ خبر: 95577 - سرویس استان‌ها

شناسایی اضافه تناژ بار در جاده های استان قزوین افزایش یافت

اضافه تناژ بار معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از افزایش ۹برابری شناسایی تخلفات مربوط به اضافه تناژ بار در راه‌های استان طی۳ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، علیرضا معیری‌پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از افزایش ۹برابری شناسایی تخلفات مربوط به اضافه تناژ بار در راه‌های استان طی۳ ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: کار کنترل  و شناسایی کامیون‌های متخلف با بار اضافه  به طور مستمر در قالب گشت های مشترک به همراه پلیس راه در محورهای استان به خصوص در مبادی بارگیری معادن انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: در این مدت با انجام ۲۲ گشت کنترل اضافه تناژ معدن با باسکول سیار، ۱۹۰ دستگاه کامیون کنترل و ۱۱۷ مورد تخلف به پلیس معرفی شدند.
معیری‌پور، مقدار اضافه تناژ کشف شده را ۴۳۰ تن عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با افزایش عوامل نظارتی شاهد رعایت بیشتر نکات ایمنی از سوی رانندگان باشیم.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با تاکید بر اهمیت حمل میزان مجاز بار در جاده‌ها افزود:حمل بار بیش از ظرفیت مجاز یکی از علل اصلی تخریب رویه آسفالت جاده‌ها و ابنیه فنی است که علاوه بر وارد کردن هزینه های فراوان به جاده، کاربران جاده و خودروها، احتمال وقوع تصادفات را نیز در جاده ها افزایش می‌دهد.