شناسهٔ خبر: 95655 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خیزش گردوخاک و تداوم کاهش کیفیت هوا طی ۳ روز آینده در نیمه شرقی کشور/ دریای عمان در ۵ روز آینده مواج و متلاطم است

طوفان شن در سیستان و بلوچستان کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام وضعیت جوی کشور از خیزش گردوخاک و تداوم کاهش کیفیت هوا در سه روز آینده برای نیمه شرقی کشور خبر داد و دریای عمان را طی پنج روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۳۰ تیر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های هرمزگان، فارس، بوشهر، کرمان،چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، همراه با گردوخاک رخ می‌دهد. فردا نیز این شرایط با شدت کمتری در استان‌های اعلام شده ادامه خواهد یافت.

رفیعی افزود: روز جمعه مناطقی از هرمزگان و فارس رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، همراه با گردوخاک را تجربه می کنند. روز شنبه مجدد در استان‌های هرمزگان، کرمان و فارس، بارش‌ها شدت خواهد یافت.

به گفته وی، در نوار شمالی کشور برای پنجشنبه در بلندی‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی شده است و از روز جمعه و شنبه در اردبیل، گیلان و مازندران، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی مورد انتظار است. دریای خزر نیز مواج و متلاطم خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: در سه روز آینده در شرق کشور، به ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید و گردوخاک، تداوم خواهد یافت. همچینن کاهش کیفیت هوا، کاهش دید برای هرمزگان ادامه دارد. شرق دریای عمان در پنج روز آینده مواج و متلاطم است.

وی افزود: تهران آسمانی صاف دارد که گاهی همراه با وزش باد همراه است. حداکثر دما امروز در تهران به ۳۸ درجه بالای صفر و حداقل دما فردا به ۲۹ درجه بالای صفر می‌رسد.