شناسهٔ خبر: 95679 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی از مناطق کشور/دریای عمان و دریای خزر در روزهای آینده مواج و متلاطم می‌شود

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام وزش باد شدید در شرق کشور برای امروز از بارش پراکنده باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی از مناطق کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز اول مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی امروز در مناطقی از استان‌های هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و آذربایجان غربی، رگبار پراکنده باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. روزهای شنبه و یکشنبه در استان‌های هرمزگان، فارس، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان، مازندران، گیلان، گلستان، اردبیل، آذربایجان‌شرقی و غربی، رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی تداوم دارد. روز دوشنبه نیز در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، هرمزگان، بوشهر، فارس، بارش پراکنده ادامه خواهد یافت.

رفیعی ادامه داد: امروز در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و از روز شنبه تا اواسط هفته آینده در مناطق شمال‌شرق و جنوب‌شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز، وزش باد شدید و در برخی از نقاط گردوخاک پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، از امروز تا یکشنبه دمای هوا در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر بین ۴ تا ۸ درجه کاهش خواهد یافت. همچنین طی پنج روز آینده مناطق شرقی دریای‌عمان و از اواخر وقت  امروز تا یکشنبه دریای‌خزر، مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: تهران امروز آسمانی صاف دارد که گاهی همراه با وزش باد است. حداکثر دما امروز در تهران ۳۹ درجه و حداقل دما ۲۹ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.