شناسهٔ خبر: 95688 - سرویس استان‌ها

آغاز دوباره طرح جداسازی مسیر رفت و برگشت گردنه اسدآباد

ساسان رستمی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اسدآباد از آغاز دوباره طرح جداسازی مسیر رفت و برگشت گردنه این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(همدان)، ساسان رستمی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اسدآباد از آغاز دوباره طرح جداسازی مسیر رفت و برگشت گردنه این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته طرح جداسازی خط رفت و برگشت گردنه اسدآباد با نیوجرسی از راهدارخانه به سمت همدان به طول ۱۵ کیلومتر آغاز شد که امسال هم با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ادامه طرح آغاز شده و در دست اجراست.

وی با بیان اینکه سال گذشته از ۱۵ کیلومتر طرح جداسازی خط فت و برگشت پنج کیلومتر طرح انجام شد، افزود: برای این طرح طی انعقاد قرار داد با دو پیمانکار شامل یک پیمانکار برای جدا سازی مسیر رفت و برگشت نصب نیوجرسی و پیمانکار دیگر برای نصب روشنایی بر روی نیوجرسی ها هم اکنون ادامه طرح در دست اجراست و امسال نیز بخشی از طرح به اتمام می‌رسد.

رستمی از دلایل طول کشیدن و کندی طرح را کمبود نیوجرسی بیان کرد و گفت: استان همدان تنها دارای یک واحد تولید کننده نیوجرسی بوده که قرار است با اولویت این طرح نیوجرسی مورد نیاز طرح را در این مرحله تأمین کند.

وی با اشاره به اینکه تصادفات رخ به رخ و انحراف به چپ از بیشترین علل تصادفات در گردنه شهر اسدآباد به شمار می‌رود و اجرای طرح فوق از نقش موثری در کاهش آمار محور حادثه خیز گردنه شهرستان برخوردار خواهد بود، ابراز داشت: با اتمام نصب نیوجرسی و نصب روشنایی بر روی نیوجرسی ایمن‌سازی گردنه کامل خواهد شد، ضمن اینکه برای روکش آسفالت گردنه با پیمانکار دیگری نیز عقد قرار شده است.

این مسئول از پیش‌بینی تکمیل و بهره‌برداری طرح جداسازی خط رفت و برگشت گردنه شهرستان در سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر برای روکش آسفالت محور داشبلاغ نیز انعقاد قرارداد با پیمانکار طرح صورت گرفته و بزودی اجرایی خواهد شد.