شناسهٔ خبر: 95696 - سرویس استان‌ها

در صورت اختصاص اعتبار لازم ؛

باند دوم بزرگراه لردگان به خوزستان طی ۳ سال به اتمام خواهد رسید

راهسازی کردستان معاون سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: در صورت اختصاص اعتبار لازم طرح باند دوم بزرگراه لردگان به خوزستان طی ۳ سال به اتمام خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، طی مراسمی کلنگ‌ آزادراه لردگان-ایذه، با حضور حمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و مسولان استان چهارمحال و بختیاری به زمین زده شد.

پورمحمدی در حاشیه آیین کلنگ‌زنی این طرح اظهار داشت: سال گذشته در لایحه بودجه ردیفی را مشخص کردیم برای آزادراه لردگان-ایذه و این پروژه جزو طرح‌های لازم‌الاجرا است.

 معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور بیان داشت: امروز برای قسمتی از محور لردگان ایذه مناقصه انجام و پیمانکار این طرح شروع به کار کرد و برای قطعات بعدی نیز مناقصه برگزار و پس از انتخاب پیمانکار، آغاز به کار می‌شوند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه پروژه لردگان-ایذه نه‌ تنها برای مردم لردگان که برای مردم استان چهارمحال و بختیاری و کشور نیز بسیار سودمند بوده و مساوی عمران و آبادانی است، عنوان داشت: تلاش می‌شود عملیات اجرایی پروژه لردگان-ایذه از سه جهت انجام شود.

وی تصریح کرد: بخش لردگان به بروجن به اتمام رسیده، بخش لردگان به پل قره، سمیرم و پل یاسوج در حال اجرا است و اگر از سوی ایذه کامل شود و تا اهواز تا سال آینده به پایان برسد مانند یک چهارراه می‌تواند فلات مرکزی را به خلیج فارس و دو قطب صنعتی کشور یعنی استان‌های خوزستان و اصفهان را به یکدیگر وصل و در کسب و کار و امکان سرمایه‌گذاری تاثیر بسزایی داشته باشد.