شناسهٔ خبر: 95749 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شرق و مرکز کشور/ آب‌های جنوبی و شمالی مواج است

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی از مناطق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز سوم مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز سراسر گیلان، برخی از نقاط مازندران، ارتفاعات گلستان و استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی شاهد بارش پراکنده باران و رعد و برق خواهند بود. در جنوب کشور نیز در استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب و جنوب غرب کرمان، هرمزگان، جنوب فارس و ارتفاعات زاگرس رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی رخ خواهد داد. برای فردا و پس فردا در بیشتر نقاط کشور آسمان صاف و آفتابی است.

وی ادامه داد: از امروز تا اواسط هفته در نوار شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید پدیده قالب است که خیزش گرد و خاک و کاهش دید را به همراه خواهد داشت، بنابراین رانندگان عزیزی که قصد تردد در این مناطق را دارند باید به این نکته توجه کنند. دریای خزر در دو روز آینده مواج است. شرق دریای عمان و تنگه هرمز نیز در دو تا سه روز آینده مواج خواهد بود.

گودرزی گفت: از چهارشنبه تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور روند کاهش دما ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: آسمان تهران امروز صاف است و اواسط روز وزش باد رخ خواهد داد. امروز بیشنه دما در ایستگاه مهراباد ۴۰ درجه خواهد بود.