شناسهٔ خبر: 95785 - سرویس استان‌ها

  در تیرماه سال ۱۴۰۰ ثبت شد؛

تردد بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ خودرو در محورهای استان زنجان

تردد-زنجان   مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان گفت: با ۵۸ دستگاه تردد شمار برخط در محورهای بین‌شهری استان و ۱۸ دستگاه منصوب در ورود و خروج محورهای مواصلاتی (جمعاً ۷۶ دستگاه به‌صورت رفت‌وبرگشت) در تیرماه امسال ۲ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۶۳۲ تردد در محورهای استان به ثبت‌ رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(راهداری زنجان)، عبدالحسین علی‌اکبری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۵۸ دستگاه تردد شمار برخط در محورهای بین‌شهری استان و ۱۸ دستگاه منصوب در ورود و خروج محورهای مواصلاتی استان (جمعاً ۷۶ دستگاه به‌صورت رفت‌وبرگشت) در تیرماه امسال ۲ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۶۳۲ تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان ثبت‌شده است.

وی افزود: بیشترین ترافیک در طی این مدت در آزادراه زنجان – قزوین با حدود تردد ۵۴۱ هزار وسیله نقلیه با نرخ متوسط ۷۲۸ تردد در ساعت ثبت‌شده است.

علی‌اکبری بیان داشت: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه درکل محورهای استان در این دوره ۲۵۵ وسیله نقلیه درهرساعت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: کنترل سرعت‌های غیرمجاز با ۳۲ سامانه برخط ثبت تخلفات عبور و مرور منصوب در محورهای آزادراه‌های زنجان – قزوین و زنجان – تبریز و ترانزیت زنجان – قزوین و زنجان – میانه و همچنین سرم – اردبیل و ۵ سامانه توزین در حال حرکت (WIM) منصوبِ در محورهای آزادراه زنجان – قزوین، ابهر - زنجان، زنجان - ابهر، بیجار – زنجان و دندی – زنجان نیز انجام‌ شده و بر همین اساس ۱۹ هزار و ۱۴۸ تخلف سرعت غیرمجاز و ۹ هزار و ۹۸۹ تخلف اضافه‌بار ثبت و ارسال شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: میانگین سرعت متوسط در تمامی محورهای استان برابر ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده و ۲۱ درصد کل ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین است.

علی‌اکبری اظهار داشت: بیشترین سهم تردد پلاک‌های غیربومی سرمحورهای استان مربوط به استان‌های تهران و آذربایجان شرقی و بیشترین سهم تخلف پلاک‌های غیربومی سرمحورهای استان مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و البرز است .