شناسهٔ خبر: 95789 - سرویس استان‌ها

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خبر داد:

صادرات افزون بر ۵۰۰ هزارتن کالا از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

پایانه های مرزی میلک و میرجاوه معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صادرات ۵۷۲ هزار و ۳۳۱ تن کالا توسط ۲۵ هزار و ۴ دستگاه ناوگان باری در چهار ماهه امسال از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۲۹۰ هزار و ۷۷۷ تن کالا در این مدت از طریق پایانه مرزی میلک و ۲۸۱ هزار و ۵۵۴ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه صادر شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت ۲۰۹ هزار و ۴۵۴ تن کالا با ۹ هزار و ۴۱۵ دستگاه از طریق پایانه های مرزی این استان ترانزیت شده است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مواد غذایی، مواد سوختی، گاز مایع، قیر و هیدروکربن عمده کالاهای صادراتی در چهار ماهه امسال از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک را تشکیل می دهند، افزود: با توجه به اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص های اصلی در برقراری ارتباط با کشوهای همسایه و توسعه اقتصادی منطقه ای است، این اداره کل به منظور افزایش داد و ستد مرزی و گسترش همکاری متقابل اقتصادی با کشورهای افغانستان و پاکستان طرح جامع توسعه پایانه های مرزی را مورد توجه ویژه قرار داده است.

وی گفت: عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون های صادراتی و ترانزیتی در مرز این استان و کشور افغانستان و طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه با هدف تسهیل و سرعت بخشی به جابجایی و تردد مسافران، ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کالا توسط این اداره کل در حال انجام است.

باقری اصلی ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۵۷۰ دستگاه کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه تردد می‌نمایند که این امر نشان از اهمیت این مرزها با وجود شیوع ویروس کرونا دارد.