شناسهٔ خبر: 95795 - سرویس هواشناسی

رییس سازمان هواشناسی کل کشور:

خدمات هواشناسی هوانوردی ۲۴ ساعته است/ خطوط ارتباطی هواشناسی و هوانوردی مستقیم و مستقل از اینترنت و تلفن است

سحر تاجبخش رییس سازمان هواشناسی رییس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه خدمات هواشناسی هوانوردی ۲۴ ساعته است، گفت: اگر این خدمات برای یک ساعت قطع شود، هیچ پروازی در کشور انجام نمی‌شود.

سحر تاجبخش مسلمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی درباره نقش سازمان هواشناسی در سانحه پرواز خرم‌آباد در سال ۱۳۸۰ گفت: من قاطعانه می‌گویم سازمان هواشناسی مسئول این مساله نبوده است. اما برخی مواردی که در فضای مجازی مطرح می شود و اظهارنظرهایی که متاسفانه به غلط از طرف اساتید دانشگاه انجام شده است، ذهنیت بدی را درباره خدمات هواشناسی هوانوردی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: سازمان هواشناسی در حوزه پایش و پیش بینی هوا به خصوص در بخش هواشناسی خدمات ۲۴ ساعته به حوزه هوانوردی می‌دهد. اگر اطلاعات هواشناسی یک ساعت از طریق خطوط ارتباط مستقیم که مستقل از اینترنت و تلفن است، به بخش هوانوردی نرسد، هیچ پروازی که در هواست، نمی تواند به زمین بنشیند و هیچ هواپیمایی نمی‌تواند به آسمان بپرد.

تاجبخش افزود: اینکه ساعت هواشناسی ساعت ۸ صبح «کرکره را بالا می کشد» علمی و منطقی نیست. در آن سانحه مورد نظر نیز کاملا مشخص شده است که اتفاقی که برای آن هواپیما افتاده است ناشی از چه مشکلاتی بوده است.