شناسهٔ خبر: 95905 - سرویس ریلی

عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل مطرح کرد؛

محموله سنگ‌آهن یزد به ذوب‌آهن فارس از طریق خط‌آهن یزد-اقلید منتقل می‌شود/ پیش بینی حمل ۴میلیون تن در سال اول بهره‌برداری و ۷ میلیون تن بار در افق طرح از این خط‌آهن

محمدرضا کدخدازاده عضو هیات‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: امروز اولین قطار باری و محموله سنگ‌آهن معادن یزد به مقصد ذوب آهن پاسارگاد در استان فارس از طریق محور ریلی یزد ـ اقلید جابه‌جا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا کدخدازاده عضو هیات‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل امروز ۷ مرداد در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی درباره راه‌آهن یزد-اقلید، گفت: قطار حامل خانواده معظم شهدا از ایستگاه راه‌آهن اقلید امروز حرکت کرد و با همکاری شرکت راه آهن مقدمات ادامه سفر این عزیزان از طریق راه آهن بافق به مشهد فراهم می‌شود.

وی ضمن تاکید بر تغییر رویکردهای اصلی حمل و نقل از جاده ای به ریل با تاکید مقام معظم رهبری، افزود:  حمل مواد معدنی و کانی به عنوان بارهای عمده در خط ریلی یزذ-اقلید در دستور کار است.

عضو هیات‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اینکه  استان یزد دارای معادن مختلف است و در مسیرهایی به سمت خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، شمال و جنوب، مراودات ریلی بار وجود دارد، خاطرنشان کرد: فاز یک راه‌آهن یزد ـ اقلید به طول ۲۷۰ کیلومتر موجب اتصال ریلی استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با سایر استان‌های قیدشده  می‌شود و فاصله مبدا و مقصد در برخی مسیرها تا ۳۱۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

کدخدازاده گفت: در سال اول بهره‌برداری از این خط ریلی ۴ میلیون تن و در افق طرح ۷ میلیون تن بار از این خط‌آهن عبور می‌کند.

عضو هیات‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ضمن قدردانی ازهمکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء به عنوان مجری پروژه، تصریح کرد: امروز اولین قطار باری و محموله سنگ‌آهن معادن یزد به مقصد ذوب آهن پاسارگاد در استان فارس از طریق محور ریلی یزد ـ اقلید جابه‌جا می‌شود.