شناسهٔ خبر: 95913 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید همراه با گردوخاک در برخی نقاط کشور/ دمای تهران؛ ۳۵ درجه سانتی‌گراد

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی برای برخی از مناطق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و بارش پراکنده باران پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۸ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز در برخی از مناطق استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، رعد‌وبرق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و حتی در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد . بارش ها تا اواسط هفته آتی به شکل ضعیف‌تر ادامه دارد.

وی ادامه داد: از امروز تا روز سه‌شنبه در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و شرق خراسان جنوبی وزش بادهای شدید و خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد. جمعه و شنبه در برخی نقاط سمنان، نوار شزقی کشور و بخش‌هایی از مرکز سرعت وزش باد در برخی ساعات افزایش یافته و خیزش گرد و خاک را به دنبال خواهد داشت. طی چند روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

گودرزی گفت: امروز آسمان تهران صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد است. بیشینه دما امروز در ایستگاه مهرآباد به ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.