شناسهٔ خبر: 95944 - سرویس استان‌ها

قرارداد افزون بر ۳۰ میلیارد تومان پروژه نگهداری راه های روستایی در چابهار منعقد شد

نوید امیریان.jpg رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از انعقاد قرار داد افزون بر ۳۰ میلیارد تومانی پروژه حوزه نگهداری راهها در مناطق روستایی  شهرستان بندری چابهار در امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، نوید امیریان با اشاره به اهمیت راه‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی اظهار داشت: افزون بر ۳۰ میلیارد تومانی پروژه حوزه نگهداری راهها در مناطق روستایی شهرستان بندری چابهار در امسال با پیمانکاران منعقد شد.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی، این اداره کل با صرف هزینه کمتر حفظ و نگهداری وضعیت راه‌های موجود و بهسازی آنها را در شهرستان های مختلف جنوب استان به ویژه چابهار در اولویت کاری خود قرار داده است.
رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا روکش آسفالت راه روستایی بلنگی_ عورکی-تلنگ، احداث پل های فتحعلی و بخش‌ پیر سهراب و همچنین لکه گیری و روکش آسفالت محور روستایی دمبدف-صفرزهی در حوزه شهرستان چابهار مورد توجه این اداره قرار گرفته است. 
وی ادامه داد: همچنین قرار داد احداث آبروها و آبنما در محورهای روستایی صفر زهی_ دمبدف و پلان در حوزه شهرستان چابهار توسط این اداره منعقد شده است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات تا پایان سال شاهد بهره برداری آنها باشیم.
رییس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: طول راههای تحت این اداره کل افزون بر ۱۲ هزار کیلومتر است که حدود ۷۰ درصد آنها را راه های روستایی تشکیل می دهند که براثر بارندگی های سیل آسا در فصول مختلف سال همواره آسیب جدی به آنها وارد می شود.
امیریان بیان اینکه حمل و نقل ایمن، سریع و باصرفه مستلزم بسترسازی و ایجاد راه است افزود: این اداره‌کل با وجود همه مشکلات اعتباری تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت راه‌های روستایی بکار بسته بطوری که در سال‌های اخیر با همت مضاعف علاوه‌ بر ساخت راه‌های روستایی، اقدام به روکش آسفالت و لکه گیری محورها برای تردد ایمن روستاییان گرامی منطقه کرده است.