شناسهٔ خبر: 95968 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون مسکن و ساختمان خبر داد:

۱۰ هزار واحد مسکونی برای خبرنگاران و هنرمندان احداث می‌شود/درخواست معرفی اراضی تحت اختیار وزارت ارشاد برای اجرای طرح‌های مسکن

امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن برای خبرنگاران و هنرمندان معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینک مطلب که ۱۰ هزار واحد مسکونی برای خبرنگاران و هنرمندان احداث می‌شود، گفت: چنانچه اراضی تحت‌اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق ماده ۶ قانون ساماندهی به وزارت راه و شهرسازی ارایه شود قابلیت تبدیل به پروژه‌های جدید برای تامین مسکن خبرنگاران و هنرمندان را خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن برای خبرنگاران و هنرمندان که امروز نهم مرداد در ساختمان دادمان به امضا رسید در بیان جزئیات این تفاهم‌نامه اعلام کرد: تفاهم‌نامه احداث مسکن خبرنگاران و هنرمندان بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت ارشاد به تعداد ۱۰ هزار واحد تنظیم شده است.

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه ۷۵ هزار متقاضی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است که برای آنها شرایط سه گانه بررسی شد، گفت: از بین کسانی که واجد شرایط بودند مجددا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کردیم تا اولویت‌های اصلی را از بین این تعداد معرفی کند که ۹ هزار نفر از سوی وزارت ارشاد به عنوان اولویت‌های آن وزارتخانه اعلام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا از طریق پیامک به خبرنگاران و هنرمندان جزئیات ثبت نام و تکمیل اطلاعات اعلام شود و این ۹ هزار نفر بتوانند به سامانه مراجعه کرده و نسبت به بارگذاری اطلاعات خود اقدام کنند تا به پروژه‌های در حال اجرا معرفی شوند.

محمودزاده افزود: از وزارت ارشاد خواسته‌ایم که یکهزار نفر دیگر را با اولویت‌بندی به وزارت راه اعلام کند تا امکان احداث ۱۰ هزار واحد برای خبرنگاران و هنرمندان بر اساس تفاهم‌نامه فراهم شود.

به گفته وی، سه گروه اصلی این تفاهم‌نامه شامل خبرنگاران، هنرمندان و سایر اقشار هدف وزارت ارشاد است.

محمودزاده تصریح کرد: در تفاهمنامه قید شده است که چنانچه اراضی تحت‌اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق ماده ۶ قانون ساماندهی به وزارت راه و شهرسازی ارایه شود، قابلیت تبدیل به پروژه‌های جدید برای تامین مسکن خبرنگاران و هنرمندان را خواهد یافت.

وی گفت: دو وزارتخانه راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش خواهند کرد تا از منابع داخلی وزارتخانه ارشاد از جمله صندوق هنر و سایر منابع وزارت راه و شهرسازی از جمله تسهیلات بانکی و زمین، با تلاش مضاعف امکان صاحب خانه شدن هنرمندان و خبرنگاران را فراهم کنند.