شناسهٔ خبر: 96030 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افزایش ۶۰ درصدی طول آزادراه‌های کشور در دولت تدبیر و امید

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۶۰ درصدی طول آزادراه‌های کشور در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ۸ کیلومتر از بخش پایانی کنارگذر شرقی اصفهان، با بیان اینکه احداث این آزادراه بعد از بیش از دو نیم دهه، در یک سال و نیم اخیر به سرانجام رسیده است، گفت: این مساله نشان می‌دهد که  کمبود منابع و شرایط خاص اقتصادی در مقابل اراده‌ها ناتوان است. چراکه با وجود این شرایط در عرض یک و نیم سال بیش از ۴۰ درصد از کار احداث این آزادراه پیش رفته است. 

وی ادامه داد: در این دولت سالی ۱۰۰۰ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور افزوده شد، این به معنای احداث روزانه ۴ کیلومتر بزرگراه است. این مهم سبب کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است. 

اسلامی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، طول بزرگراه‌های کشور از ۱۲۵۰۰ کیلومتر به بالای ۲۰۰۰۰ کیلومتر رسیده است، گفت: در این مدت همچنین طول آزادراه‌های کشور از ۲۱۰۰ کیلومتر به ۳۱۰۰ کیلومتر رسیده که این به معنای افزایش۶۰ درصدی طول آزادراه‌ها و ۵۰ درصدی طول بزرگراه‌های کشور است.

وی افزود: در این دوره همچنین طول خطوط اصلی و  دوم راه‌آهن به حدود ۱۵۰۰۰ کیلومتر رسیده است. 

وزیر راه و شهرسازی در انتها گفت: این افزایش کیفیت و کمیت راه‌های کشور ارتقای ایمنی و حرکت به سمت شکوفاییی اقتصادی را برای مردم به ارمغان آورده است، آن هم در این شرایطی که سخت ترین شرایط  تاریخ کشور از منظر اقتصادی بوده است.