شناسهٔ خبر: 96031 - سرویس جاده‌ای

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونق کشور خبر داد:

احداث بیش از ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در دو سال

خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونق کشور از احداث بیش از ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در دو سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در مراسم افتتاح ۸ کیلومتر از بخش پایانی کنارگذر شرقی اصفهان گفت: این آزادراه حلقه ارتباطی کریدور آزادراهی شمال-جنوب کشور است و بلندترین آزادراه کشور، یعنی آزادراه اصفهان-شیراز با طول ۲۲۵ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در ادامه آن قرار دارد.

وی ادامه داد: این آزادراه احداث شده است که بتواند ترافیک اصفهان را از ترافیک عبوری این کریدور تفکیک کند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، تاکنون به صورت  مرحله‌ای مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

خادمی افزود: بخش اول کنارگذر شرقی اصفهان که ۵۵ کیلومتر بود سال گذشته افتتاح شد. در سال جاری نیز تاکنون در دو مرحله بخش‌هایی از این آزادراه به بهره‌برداری رسید و۳۰ کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد. افتتاح این مسیر کاهش  زمان۱.۵ ساعته سفر را به همراه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این دو سال اخیر احداث ۶۲۲ کیلومتر آزادراه در برنامه وزارت راه و شهرسازی بوده است، گفت: تاکنون بخش زیادی از این برنامه محقق شده و ۳۰۰ کیلومتر باقیمانده هم متوسط پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد داشته و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند. 

وی افزود: متوسط ساخت آزادراه بعد از انقلاب ۵۵ کیلومتر در سال بوده است و این یعنی رسیدن به رقم ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در دو سال اقدامی بزرگ و نشانه همراهی دولت و سرمایه گذاران بوده که توانسته‌اند با وجود تورم و تحریم این اقدام بزرگ را انجام دهند.