شناسهٔ خبر: 96043 - سرویس استان‌ها

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

نام نویسی ۳۹۶۳‌ نفر در آزمون های ورود به حرفه مهندسان ساختمان

ابوالفضل مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۹۶۳ نفر در استان در آزمون های ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی، معماران تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ نام نویسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ابوالفضل مهدیار معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متقاضیان آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته معماری (نظارت، طراحی و اجرا)، عمران (محاسبات، نظارت ، اجرا ، طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان و ارزیابی و طرح و اجرای بهسازی )تاسیسات مکانیکی (طراحی ، نظارت و اجرا)، تاسیسات برقی (طراحی ، نظارت و اجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک و همچنین رشته‌های کاردانی شامل معماری، عمران، شهرسازی ، نقشه‌برداری، تاسیسات مکانیکی و برقی نیز به همراه آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ نام نویسی کردند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده مقرر است این آزمون به طور همزمان با سراسر کشور از ۱۳ تا ۱۵ مردادماه سالجاری برگزار شود.

معاون  مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع شرکت کنندگان در این آزمون سه هزار و ۱۴۸ نفر را آقایان و ۸۱۵ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

مهدیار با بیان اینکه بیشترین شرکت کنندگان این آزمون با ۲ هزار و ۹۳۴ نفر به شهرستان زاهدان اختصاص دارد، تصریح کرد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فواصل اجتماعی و رفاه حال شرکت کنندگان همچنین با توجه به تعداد داوطلبان در هر شهر، محل برگزاری آزمون در سه شهرستان زاهدان، ایرانشهر و چابهار تعیین گردیده است.

وی با اشاره به اینکه مهندسانی که سه سال از اخذ مدرک تحصیلی آنان گذشته باشد شرایط حضور در آزمون ورود به حرفه مهندسی را دارند، تاکید کرد: حد نصاب قبولی در تمامی آزمونها کسب حداقل ۵۰ درصد نمره کل و حد نصاب قبولی آزمون کارشناسی ماده ۲۷ کسب حداکثر ۷۰ درصد نمره کل است.
معاون امور مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: برای قبول شدگان در این آزمون پس از تکمیل مدارک مورد نیاز پروانه اشتغال به کار صادر می شود و این افراد می توانند فعالیت رسمی خود را آغاز کنند.