شناسهٔ خبر: 96070 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر اعلام کرد:

۴ میلیون و ۶۴۳ هزار تن؛ آخرین موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور

بندر شهید رجایی مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، میزان کالاهای اساسی موجود در بنادر کشور تا ۹ مرداد ماه سال جاری را ، ۴ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۱۰۸ تن اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روانبخش بهزادیان درباره آخرین وضعیت کالاهای اساسی در بنادر کشور، اظهار کرد: تا پایان ۹ مردادماه سال جاری میزان کالاهای اساسی در ۱۲ بندر امیرآباد، نوشهر، انزلی، امام خمینی(ره)، شهیدرجایی، بوشهر، چابهار، آستارا، فریدونکنار، لنگه، شهیدباهنر، خرمشهر، معادل ۴ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۱۰۸ تن است.

وی ادامه داد: کالاهای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه‌های روغنی است.

میزان تفکیکی کالاهای اساسی در ۱۲ بندر کشور

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با میزان کالاهای اساسی به تفکیک بنادر، خاطرنشان کرد: در بندر امیرآباد ۳۱۳ هزار و ۴۱۲  تن، نوشهر ۱۵۷ هزار و ۵۱۲ تن، انزلی ۶۵ هزار و ۵۳ تن، امام خمینی (ره) ۳ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۵۵۲ تن، شهیدرجایی ۴۳۳ هزار و ۸۰۶ تن، بوشهر ۳۱۳ تن، چابهار ۱۳۳ هزار و ۵۹۵ تن، آستارا ۳ هزار و ۹۶۹ تن، فریدونکنار ۶۸ هزار و ۴۸۹ تن، لنگه ۷۰ تن، شهیدباهنر ۲۵۵ تن و بندر خرمشهر ۸۲ تن است.

بهزادیان در مورد شناور کنار اسکله در بنادر کشور تا پایان ۹ مردادماه سال جاری، اظهار داشت: ۱۹ فروند شناور کنار اسکله با تناژ ۳۵۰ هزار و ۴۷۶ تن قرار دارند و ۲۴ فروند شناور نیز با تناژ یک میلیون و ۱۲ هزار و ۹۲۱ تن تا این تاریخ در لنگرگاه منتظر بودند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی در مورد تعداد کامیون خروجی از بنادر امیرآباد، نوشهر، انزلی، امام خمینی(ره)، شهیدرجایی، چابهار، بوشهر، آستارا، فریدونکنار، لنگه، شهیدباهنر، و خرمشهر تا پایان ۹ مرداد ۱۴۹۹، اعلام کرد: ۳ هزار و ۵۰۹ کامیون با تناژ ۸۰ هزار و ۸۰۷ تن و تعداد ۱۲۲ واگن نیز با تناژ ۶ هزار و ۸۳۲ تن از این بنادر خارج شده‌اند.