شناسهٔ خبر: 96076 - سرویس استان‌ها

همزمان با سراسر کشور؛

آزمون نظام مهندسی به مدت سه روز در قم برگزار می‌شود

ازمون نظام2.jpeg مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: آزمون های نظام مهندسی برای ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان، تعیین صلاحیت معماران تجربی از روز چهارشنبه ۱۳ مرداد به مدت سه روز همزمان با سراسر کشور در دانشگاه قم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، حسن صبوری اظهار داشت: آزمون های یاد شده دارای مجوز از شصت و هشتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا بوده که با رعایت کامل پروتکل بهداشتی ابلاغی مرتبط با انواع آزمون ها در روزهای ۱۳ تا ۱۵ مردادماه ۱۴۰۰ بطور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: آزمون نظام مهندسی در رشته های عمران، معماری، تاسیسات برقی و مکانیکی، شهرسازی،‌ نقشه‌برداری و ترافیک در دو نوبت صبح و عصر با حضور چهار هزار و  ۵۳۱ داوطلب، همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند از یکشنبه ۱۰ مرداد با مراجعه به سایت www.inbr.ir کارت ورود به جلسه را دریافت کنند و برای اصلاح  مغایرت در روز سه شنبه ۱۲ مرداد همراه با برگ ثبت نام تأیید شده، پرینت کارت آزمون و تصویر آن به آدرس اعلام شده در لینک کارت ورود از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۳تا ۱۶ مراجعه کنند.

وی در مورد صلاحیت های خاص آزمون نظام مهندسی گفت: این آزمون برای رشته‌های هفت‌گانه مربوط به ساختمان‌ است که در هفت رشته و ۱۳ صلاحیت بوده که در برخی رشته‌ها تا ۵ صلاحیت نیز برگزار می شود.

صبوری گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان جهت اخذ پروانه اشتغال بکار در پایه سه، در رشته های معماری و عمران (اجرا)، تاسیسات مکانیکی و برقی (نظارت و اجرا) صبح روز چهارشنبه ۱۳ مرداد و آزمون های معماری و عمران (نظارت)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک در روز پنجشنبه ۱۴ مرداد و همچنین رشته های عمران (محاسبات، طرح و اجرای گود، بهسازی ) برق و مکانیک(طراحی) و معماری (طراحی) صبح و عصر روز جمعه ۱۵مردا برگزار خواهد شد.

وی افزود: آزمون ورود به حرفه کاردان های فنی ساختمان پایه در رشته های معماری، عمران، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، شهرسازی و نقشه برداری صبح روز  پنجشنبه ۱۴ مرداد برگزار خواهد شد.

صبوری اظهار کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسان پایه سه در رشته های شش گانه طراحی و اجرای گود، پی و سازه، معماری، ارزیابی طرح و اجرای بهسازی، تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی (طراحی) و عمران (محاسبات) نیز در روز جمعه از ساعت هشت صبح برگزار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای شرکت در این آزمون الزامی است.

 گفتنی است آزمون ورود به حرفه مهندسی یک آزمون جزوه باز است که معمولاً هر سال در دو نوبت برگزار می‌شود. این آزمون محدودیت و حد نصابی برای تعداد یا نمره قبولی ندارد و شرط قبولی آن کسب ۵۰ درصد نمره است که سؤالات به ‌صورت تستی بوده و نمره منفی هم دارد.