شناسهٔ خبر: 96105 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران مطرح کرد:

تکمیل تقاطع‌های غیر همسطح در استان با قدمت ۱۵ سال/ افتتاح ۱۰۰۰میلیارد پروژه در هفته آتی/ جانمایی زمین برای ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن/ شرکت بیش از ۱۸ هزار نفر در آزمون نظام مهندسی استان مازندران

محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: ۱۱ هزار نفر در استان مازندران در طرح اقدام ملی مسکن شرکت کردند و در تفاهمنامه‌ای زمین لازم برای ساخت واحد‌های مسکونی آن‌ها تامین شده است.

سید محمد نظری، مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به برگزاری آزمون نظام مهندسی در این استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی گفت: در آزمون امسال ۱۸ هزار و ۲۲۱ نفر شرکت کرده اند. با توجه به شرایط کرونایی، امسال تعداد حوزه‌ها را به ۹ شهرستان تقسیم کرده و تعداد حوزه هادی امتحانی را نیز ۹۰ درصد افزایش داده ایم و صندلی متقاضان نیز با فاصله گذاری استاندار چیده شده تا سلامت شرکت کنندگان در این جلسه حفظ شود.

وی ادامه داد: برای قطع احتمالی برق در حین برگزاری آزمون نیز پیش بینی‌های لازم را انجام داده ایم و ژنراتور‌هایی را برای این منظور در نظرگرفته ایم و سیستم‌های مناسب خنک کننده نیز تهیه شده است. نظارت و رصد کامل برای رعایت نکات بهداشتی و ایمنی صورت گرفته است، اما یک بازدید کلی هم عصر امروز در حوزه‌ها خواهیم داشت و برای برگزاری سراسری این آزمون در روز چهارشنبه همپای دیگر نقاط کشور آماده می‌شویم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران درباره اقدامات و پروژه‌های در حال اجرا در این استان گفت: به دلیل اینکه شهر‌ها در استان مازندران با فواصل اندکی هستند، ۲۱ شهر طرح‌های جامع و تفضیلی شان از سال قبل در دست تهیه و اجرا بوده است که خوشبختانه توانستیم با پیگیری‌های زیاد و برگزاری جلسات متعدد هفتگی این طرح‌ها را به مرحله تصویب در شورای برنامه ریزی استان برسانیم. این طرح‌ها به ترتیب به دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی برای تصویب فرستاده شده اند.

نظری درباره اقدامات انجام گرفته در حوزه طرح اقدام ملی مسکن نیز بیان کرد: ۱۱ هزار نفر در استان مازندران در طرح اقدام ملی مسکن شرکت کردند که در تفاهمنامه‌ای زمین لازم برای ساخت واحد‌های مسکونی آن‌ها تامین شده است و کارگزار که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرای فرمان امام هستند، پروژه‌ها را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه نرخ پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن در استان مازندران ۵۲ درصد است، افزود: قصد داریم این کار را در ۶ ماه دوم سال با سرعت بیشتری جلو ببریم و اکثر واحد‌های مسکونی را تا دهه فجر افتتاح کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: در حوزه راه نیز چند تقاطع غیر از همسطح داشتیم که بیش از ۱۵ سال قدمت داشتند که با دستور و پپیگیری‌هایی که آقای وزیر داشتند و همینطور با تخصیصی که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفت، به مرحله بهره برداری رسیدند. خداوند را شاکریم که در این دولت توانستیم این تقاطع‌ها را که قدمت ۱۵ و ۲۰ ساله داشتند را کامل کنیم، ولی توفیق و فرصتی باقی نماند که آن‌ها را افتتاح کنیم.

نظری عنوان کرد: تا هفته آینده بیش از هزار میلیارد تومان پروژه‌های باز آفرینی و ساختمان‌های دولتی و راهی را در استان افتتاح خواهیم کرد.