شناسهٔ خبر: 96110 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اعلام کرد:

رشد ۲۹ درصدی شاخص‌های عملیاتی در بنادر شرق هرمزگان/ افزایش ۴۸ درصدی فعالیت‌های ترانزیتی

بندر هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از تداوم رشد آمار عملیاتی در بنادر شرق هرمزگان طی چهار ماه نخست سال خبر داد و گفت: جهش ۴۶ درصدی صادرات غیرنفتی مبین گسترش تبادلات با کشورهای حوزه خلیج فارس است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی درباره عملکرد چهار ماهه بنادر شرق هرمزگان اظهار داشت: در حوزه تخلیه و بارگیری کالا در این بنادر  رشد ۲۹ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال قبل به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۷۵ هزار و ۲۹۵ تن کالای تخلیه و بارگیری شده، ۶۶۶ هزار تن مربوط به کالاهای غیر نفتی (رشد ۴۶ درصدی در مقایسه با سال گذشته) و ۲۰۸ هزار تن مربوط به کالاهای نفتی بوده که از پایانه‌های دریایی شرق استان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادره شده است.

محمد حسینی تختی عمده کالاهای غیر نفتی صادر شده از بنادر شرق استان را انواع میوه و تره بار، گوگرد، آهن آلات و مصالح ساختمانی و مواد غذایی عنوان کرد و گفت: این کالاها به مقاصد کشورهای عمان  و امارات بارگیری شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با اشاره به حوزه ترانزیت، اظهار داشت: میزان  ۲۱ هزار و ۵۲۳ تن کالا غیر نفتی با نرخ رشد ۴۸ درصدی در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۰  ترانزیت شده است.