شناسهٔ خبر: 96178 - سرویس استان‌ها

تردد کامیون های ترانزیتی در پایانه مرزی میرجاوه بی وقفه در حال انجام است

02.jpg مدیر پایانه مرزی میرجاوه گفت: تردد کامیون های ترانزیتی در این پایانه مرزی مهم بین ایران و پاکستان بی وقفه در حال انجام است و با توجه به ظرفیت محدود پذیرش کامیون در تفتان پاکستان بدلیل افزایش زمان تشریفات اداری درحال حاضر روزانه به طور متوسط ۵۰ دستگاه کامیون خروج صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) حسینعلی شاه کرم مدیر پایانه مرزی میرجاوه با تکذیب برخی اخبار در زمینه اعتصاب رانندگان  ترانزیت در پایانه مرزی میرجاوه اظهار داشت: از هفته گذشته شاهد کندی تردد کامیون های ترانزیتی در این پایانه مرزی هستیم که علت این امر نیز نصب باسکول از سوی مسوولان دولت پاکستان در آن سوی مرز و انجام بخش قابل توجه امورات وزنه گیری کامیون ها بجای تمام خودکار به صورت دستی است.
وی ادامه داد: با پیگیریهای انجام شده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، وزارت امور خارجه در حال رایزنی برای رفع این مشکل با مقامات دولت پاکستان است تا سرعت مبادلات مرزی دو کشور همچون گذشته شتاب گیرد.
مدیر پایانه مرزی میرجاوه تاکید کرد: با وجود این مشکل همچنان روزانه بخش قابل توجهی از کامیون های ترانزیتی در این پایانه مرزی در حال مبادله کالا بین دو کشور دوست و همسایه پاکستان هستند.
شاه کرم با اشاره به اهمیت پایانه مرزی میرجاوه گفت: این پایانه‌ مرزی از اهمیت بسزایی در توسعه اقتصاد منطقه و حمل و نقل بین المللی و افزایش مبادلات با کشور پاکستان برخوردار است.
وی ترانزيت كالا را يکی از اصول اقتصاد مقاومتی مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: تمام تلاش مجموعه این اداره کل با هماهنگی مسوولان استانی و کشوری بر توسعه و روان سازی صادرات و واردات کالا در پایانه مرزی میرجاوه است چرا که روابط اقتصادی دو کشور با سابقه دیرینه همواره به بهترین نحو تداوم داشته است.