شناسهٔ خبر: 96212 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

شرق دریای عمان تا چند روز آینده مواج و متلاطم است/ بارش‌ها تا اواسط هفته ادامه دارد/ از امروز تا آخر هفته روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور

هوای بارانی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وزش باد شدید، نسبت به خیزش گردوخاک و کاهش دید در روزهای آتی در شمال‌شرق، شرق و مرکز کشور، هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای  امروز ۱۶ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد. 

وی افزود: برای امروز در برخی نقاط آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات غرب اصفهان، فارس، خوزستان، بوشهر، ارتفاعات غرب هرمزگان، ایلام مرکزی، کرمان،گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، تهران و سمنان برای بعداز ظهر و نیمه شب رگبار و گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش بینی می‌شود که البته در مناطق مستعد احتمال بروز گرد و غبار نیز وجود دارد. 

کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه بارش‌ها تا اواسط هفته ادامه دارد، افزود: وزش بادهای شدید  در شمال شرق، جنوب شرقی، شرق و مرکز کشور رخ می‌دهد که شدت این گرد وخاک در منطقه زابل، شمال سیستان و بلوچستان و بخش‌های جنوبی خراسان جنوبی پیش بینی شده است  که در این مناطق باعث کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

گودرزی تاکید کرد: شرق دریای عمان تا چند روز آینده مواج و متلاطم گزارش شده است. از امروز تا آخر هفته در بیشتر مناطق کشور روند افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

وی درباره وضعیت جوی تهران نیز گفت: امروز برای تهران آسمانی صاف تا قسمتی ابری  و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشینه دما۳۶ درجه  بالای صفر خواهد بود.