شناسهٔ خبر: 96215 - سرویس بنادر و دریانوردی

اهم اقدامات وزارت راه و شهرسازی از آبان ۱۳۹۷ تا تیر ۱۴۰۰ در حوزه حمل‌ونقل دریایی:

افزایش ۲۵ میلیون تنی ظرفیت اسمی بنادر/ رسیدن ظرفیت کانتینری بنادر به ۸ میلیون TEU

بندر انزلی افزایش ۲۵ میلیون تنی ظرفیت اسمی بنادر و رشد ظرفیت کانتینری به ۸ میلیون TEU از جمله اقداماتی است که در ۲ سال اخیر در دوره تصدی محمد اسلامی در وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پس از انتصاب محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی در آبان‌ماه سال  ۱۳۹۷، اقدامات متعددی در زمینه توسعه حمل‌ونقل دریایی در کشور انجام شده که شامل افزایش ظرفیت اسمی و کانتینری بنادر، تسهیل کسب‌وکارهای حوزه دریایی، الکترونیکی کردن خدمات مرتبط و مسائلی از این دست می‌شود.

احداث اسكله هاي کالای عمومی و کانتینری در بندر انزلي و افزایش تعداد اسكله‌های بندر به ۱۳ پست، احداث شبكه جامع اطفا حريق در بندر شهید بهشتي، احداث ۱۱ پروژه دريايي و بندري در بندر شهید بهشتی چابهار و بهره‌برداری از ۲۰ پروژه دريايی و بندری در بندر شهید رجايی، شامل پايانه لجستیک کالا و کانتینر، مخازن نگهداری فراورده‌های نفتي و ..... از جمله اقداماتی است که سازمان بنادر و دریانوردی در دوره وزارت محمد اسلامی انجام داده است.

در این دوره، ظرفیت اسمی بنادر کشور از ۲۴۰ میلیون تن به ۲۶۵ میلیون تن و ظرفیت کانتینری بنادر از ۷.۶ میلیون TEU به ۸ میلیون TEU افزایش پیدا کرد. همچنین ظرفیت مسافری بنادر نیز از ۲۴.۵ میلیون نفر به ۲۴.۸ میلیون نفر رسید. در این مدت سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران به منظور تسهیل کسب‌.کارهای حوزه دریایی ۱۵ مجوز صادر کرده که ۱۲ مجوز الکترونیکی و ۳ مجوز غیر الکترونیکی بوده‌اند. همچنین از ۱۹ خدمت قابل ارائه در این سازمان، ۱۸ خدمت به صورت الکترونیکی درآمده‌اند.