شناسهٔ خبر: 96219 - سرویس استان‌ها

افزایش تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده خراسان شمالی

سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری در خراسان شمالی افزایش یافت مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری در استان خبر داد و گفت: با توجه به رویکرد و سیاست دولت در نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری و محلات هدف بازآفرینی و ایجاد مشوق ها و امتیازات ویژه در پلاک های مذکور، تسهیلات بافت فرسوده بازآفرینی شهری در خراسان شمالی افزایش یافت.

وی تصریح کرد: سقف تسهیلات مشارکت مدنی در پروژه های احداثی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی های مسکن تولیدی در پروژه های احداثی با استفاده از فناوری های نوین به سازندگان حرفه ای ۲۵۰۰ میلیون ریال و برای سایر سازندگان ۲۲۰۰ میلیون ریال است.

 قاسمی همچنین اضافه کرد: سقف تسهیلات برای پروژه های احداثی بدون استفاده از فناوری های نوین نیز به سازندگان حرفه ای به ازای هر واحد ۲۰۰۰ میلیون ریال و برای سایر سازندگان ۱۴۰۰ میلیون ریال است.

وی به میزان مبالغ اعطایی به در خصوص تسهیلات قرارداد عاملیت اشاره کرد و افزود: از این میزان مبالغ اعطایی ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرارداد عاملیت با نرخ ۹ درصد می باشد و مابقی مبالغ در قالب اوراق مشارکت با سود ۱۶ درصد و تسهیلات از محل منابع داخلی بانک به صورت بدون سپرده با نرخ ۱۸ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در انتها خاطرنشان کرد: این مبالغ اعلامی بجز کلان شهرها و شهر تهران می باشد و مبالغ برای این شهرها متمایز با شهرهای کوچک است.