شناسهٔ خبر: 96283 - سرویس استان‌ها

تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد

بهره برداری از ۸ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در سیستان و بلوچستان

مجتمع خدمات رفاهی - سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان از بهره برداری ۸ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی این اداره کل تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در فراهم کردن آسایش و رفاه بیشتر رانندگان و مسافران از طریق ارائه خدمات متمرکز و مناسب، دسترسی سریع کاربران جاده ای به خدمات مورد نیاز و کاهش میزان سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی جاده ها نقش بسزایی ایفا می کنند.

 وی فراهم شدن زمینه اشتغال ۱۰ نفر به طور متوسط در هر مجتمع  و افزایش سرمایه گذاری در استان را از دیگر مزایای ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی عنوان کرد و گفت: این مجتمع‌ها با دارا بودن کاربری های داخلی نظیر رستوران، غرفه های تجاری، نمازخانه و سرویس بهداشتی به کاربران جاده ای خدمات ارائه می دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به وسعت و فاصله زياد بين مراكز جمعيتی استان تا كنون ۳۰ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محدوده تحت پوشش این اداره کل راه اندازی شده است.

کرد با اشاره به اینکه مجتمع های قابل افتتاح در محورهای مواصلاتی  میرجاوه - زاهدان، زاهدان - خاش، زهک - زابل، زهک - جزینک - هامون و ایرانشهر - اسکل آباد پیش بینی شده است اظهار داشت : با توجه به اینکه شاخص احداث مجتمع خدماتی رفاهی به ازای هر ۱۰۰۰ کیلومتر راه اصلی در استان ۶.۵ می باشد و از لحاظ تعداد مجتمع خدماتی رفاهی در رتبه ۱۰ کشوری می باشد، حمایت از راه اندازی این مجتمع ها در اولویت این اداره کل قرار دارد.