شناسهٔ خبر: 96300 - سرویس استان‌ها

اجرای اقدام ملی مسکن سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی میانگین ۳۵ درصدی

مسکن سیستان و بلوچستان.JPG معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: طرح اقدام ملی مسکن این استان در قالب ساخت ۵ هزار و ۷۴۶ واحد با میانگین ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی با قوت در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ابوالفضل مهدیار معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به منظور بهره مندی بخش قابل توجهی از شهروندان استان از این طرح ملی، زمین برای احداث افزون بر ۱۶ هزار واحد مسکونی توسط این اداره کل تامین شد.

وی ادامه داد: مجموع ثبت نام کننده این طرح در سیستان و بلوچستان ۳۴ هزار و ۱۴۳ نفر بودند که از این تعداد  ۷۷۵۲ نفر واجد شرایط شناخته شدند که  از میان آنها ۵ هزار و ۷۴۶ نفر اقدام به واریز وجه مورد نظر کردند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمام پروه های طرح اقدام ملی مسکن در استان فعال بوده بطوری که دارای به طور میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی است، تصریح کرد: تلاش می شود عملیات اجرایی این طرح هر چه سریع تر به اتمام برسد و واحدها به متقاضیان واجد شرایط تحویل شود.

مهدیار داشتن حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، متاهل بودن، نداشتن سابقه سکونت ملکی به نام خود و افراد تحت تکفل از فروردین سال ۸۴ تاکنون و عدم استفاده از هیچکدام از امکانات دولتی مانند زمین و یارانه مسکن را از شرایط ثبت نام در این طرح  عنوان کرد و افزود: این پروژه از طریق آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی ساخته می‌شود.

وی متعادل شدن بازار مسکن، کوتاه شدن دست دلالان از بازار مسکن، ارائه مسکن به مصرف‌کنندگان واقعی بویژه خانه اولی‌ها با قیمت تمام شده پایین و کیفیت بالا را از مهمترین اهداف اجرای این طرح ملی برشمرد.