شناسهٔ خبر: 96318 - سرویس استان‌ها

در چهار ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

صدور بیش از ۱۰۰۰حواله لاستیک بین ناوگان جاده‌ای استان همدان

صفر صادقی راد در چهار ماهه نخست امسال حواله۱۰۰۲ حلقه لاستیک بین ناوگان جاده‌ای تحویل رانندگان بار و مسافر استان همدان شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: طرح توزیع سیستمی حواله لاستیک از ۲۴ شهریور سال ۹۷ آغاز شده است و در صورت تأیید سازمان صمت سهمیه لاستیک ناوگان جاده‌ای به سامانه توزیع حواله راهداری اختصاص پیدا می‌کند.

صفر صادقی راد تصریح کرد: حواله لاستیک برای ناوگان جاده‌ای که دارای کارت هوشمند بوده و از نظر پیمایش و معاینه فنی واجد شرایط لازم باشد صادر می‌شود.

وی افزود: همچنین چنانچه ناوگان جاده‌ای دارای شرایط ذکر شده باشد، اما در سامانه توزیع سایز و تعداد مورد نیاز آن نباشد امکان صدور حواله لاستیک وجود ندارد.

صادقی‌راد با بیان اینکه بیشتر لاستیک‌های اختصاص یافته از سوی سازمان صمت در سامانه راهداری وارداتی و بعضی نیز داخلی هستند، تأکید کرد: از ابتدای سال ۹۹ به دلیل اختلاف قیمت لاستیک‌های موجود در بازار میزان تقاضا برای دریافت حواله برخی از سایز‌های لاستیک ناوگان افزایش داشته و این در حالیست که میزان سهمیه‌های اختصاصی کمتر است.

وی با اشاره به اینکه به غیر از سامانه توزیع حواله راهداری از طریق سامانه سازمان صمت، ثبت نام و توزیع حواله از طریق کافی‌نت‌ها نیز برای متقاضیان امکان پذیر است، تصریح کرد: با توجه به توزیع سیستمی حواله لاستیک از ۲۴ شهریور ۹۷ تا ۱۸ بهمن ۹۹ برای حدود ۱۰۲ هزار و ۵۱۶ حلقه لاستیک حواله از طریق مراکز توزیع مستقر در ادارات راهداری همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، رزن و بهار صادرشده است.

این مسئول گفت: لاستیک‌های موجود در سامانه توزیع راهداری به تفکیک عاملان فروش و با شماره سبد‌های معین ابتدا از طریق سازمان صمت مورد تأیید قرار گرفته و سپس برای صدور حواله از طریق مراکز یاد شده سهمیه‌بندی و فعال‌سازی می‌شود.

صادقی‌راد افزود: به منظور صحت سنجی و جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده احتمالی، پس از ثبت تقاضای مالک ناوگان در سامانه توزیع پیامکی حاوی یک رمز ۴ رقمی برای تلفن همراه مالک حقیقی ناوگان ارسال که در صورت اعلام آن صدور حواله امکان‌پذیر می‌شود.