شناسهٔ خبر: 9649 - سرویس جاده‌ای

جدول مهم‌ترین فعالیت‌های عمرانی ادارات کل استان‌ها در هفته گذشته؛

بهره برداری ۶۰۰ کیلومتر راه در یزد/ پیشرفت ۸۲ درصدی راه آهن ارومیه – مهاباد- مراغه/احداث ۱۳۹ کیلومتر باند دوم در اصفهان/ ۱۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات زیر بنایی و راه‌های مواصلاتی استان تهران در پی وقوع طوفان

راهسازی بهره برداری ۶۰۰ کیلومتر راه در یزد، آب گرفتگی در بسیاری از محورهای ارتباطی کشور در پی بارش های اخیر و آمادگی وزارت راه برای کمک رسانی به موقع در زمان وقوع سیل به نیروهای امداد و بهره برداری از برخی واحدهای مسکن مهر در بعضی استان ها ،برخی از اتفاقاتی است که هفته گذشته در استان‌های مختلف کشور گزارش شده است.

جدول زیر خلاصه‌ای از عملکرد  ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های مختلف در هفته‌ای که گذشت،است.

مهم ترین اخبار استان ها در هفته گذشته

نام استان

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان یزد از بهره برداری ۶۰۰ کیلومتر راه های بین شهری در یک سال گذشته و پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه احداث راه آهن یزد - اقلید به طول ۲۶۴ کیلومتر خبر داد.

 

 

یزد

مدیر کل اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی ضمن اعلام جزئیات پروژه‌های متعدد و در حال اجرای این استان تأکید کرد: با توجه به کمبود بودجه بسیار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در سطح استان در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد از این پروژه‌ها با شیوه مدیریتی بدون پول اداره می‌شوند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی از پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه مسکن مهر استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است پرونده مسکن مهر استان تا پایان سال جاری بسته شود.

 

 

آذربایجان غربی

     

آب گرفتگی معابر عمومی و رانش خفیف در برخی محورهای مواصلاتی استان گیلان که به دلیل شدت بارندگی در روزهای اخیر و جاری شدن سیلاب ایجاد شده بود با تلاش نیروهای راهداری مرتفع شد.

پرواز شماره ۴۵۳ هواپيمايی ايران اير مسير مشهد- رشت از روز پنجشنبه اول مرداد ماه با تغيير زمان در ساعت ۱۵ و ۲۰ دقيقه وارد فرودگاه رشت خواهد شد.

 

 

 گیلان 

مدیر مسکن و ساختمان همدان از بهره برداری هفت هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر در سطح شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: تلاش این اداره‌ بر این است که ما بقی واحدها در سال ۹۵ به متقاضیان واگذار شده و پرونده مسکن مهر استان بسته شود.

 

همدان

 بر پایه اخبار منتشر شده از اداره راه و شهرسازی استان البرز سیل هفته گذشته در استان خساراتی به راه‌های استان وارد کرد که زحمات راهداران باعث شد هیچ گونه انسداد مسیری ناشی از سیل در این منطقه وجود نداشته باشد

 

البرز

 عملیات امدادرسانی به شناور حادثه دیده آناباس در نزدیکی بندر بوشهر در حالی باموفقیت انجام شد که در عملیاتی دیگر گروه امداد پزشکی بوشهر توانستند جان کارگر آسیب دیده سکوی فروزان را در عملیاتی نجات دهند.

 

بوشهر

    مدیر کل راه وشهرسازی کرمان با بیان اینکه احداث ۵۲۵ كيلومتر بزرگراه در استان کرمان در دست اجرا است گفت: محور هرمز آباد در شهرستان رفسنجان نیز دوبانده می‌شود.

 

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از خسارت جاری شدن سیل و آبگرفتی چهار میلیارد ریالی به راه‌های این استان خبر داد .

 

خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی تهران اعلام کرد که در پی بارش باران و طوفان هفته گذشته در استان تهران حداقل ۱۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات زیربنایی و راه‌های مواصلاتی استان وارد شد.

 

تهران

 مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان از واگذاری چهار هزار و ۴۰۴ واحد باقیمانده پروژه مسکن مهر استان تا پایان سال ۹۴ خبر داد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی اصفهان ضمن اعلام اهم فعالیت های اداره کل در بخش‌ هاي راه و مسکن در اصفهان از احداث ۱۳۹ کیلومتر باند دوم و دو دستگاه پل و تقاطع در این شهرستان خبر داد.

 

اصفهان

وقوع سیل و ریزش کوه در مازندران و وارد شدن خسارت به بسیاری از تاسیسات زیر بنایی در این استان و در پی آن کشته و مجروح شدن برخی از مسافران تابستانی این استان

بخشی از کنارگذر ساری با هدف تسهل تردد ساکنان منطقه همزمان با عید سعید فطر و در آستانه تعطیلات در کمربندی شمالی ساری  به بهره‌برداری رسید.

 

مازندران

ترمینال پروازهای خروجی پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با حضور مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور، استاندار خراسان رضوی، و مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی افتتاح شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی تربت حیدریه گفت: حاشیه نشینی در این شهر به معضل اجتماعی تبدیل شده است.

 

خراسان رضوی