شناسهٔ خبر: 96490 - سرویس مسکن و شهرسازی

جزییات زلزله ۳/۹ ریشتری پایتخت در گفت‌وگو با رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات :

گسل شرق تهران به سمت دماوند فعال است

علی بیت اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن اعلام جزییاتی از زلزله ۳/۹ ریشتری در مرز تهران و مازندران، گفت: لرزه‌خیزی اطراف تهران نشان می‌دهد محدوده شرقی تهران به سمت دماوند از نظر لرزه‌خیزی فعال شده است.

علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نکاتی را در خصوص زلزله‌ای که دیروز ٢۴ مرداد با بزرگی ۳/۹ ساعت ۱۷:۱۱ در عمق ۸ کیلومتری از مرکز شهر تهران رخ داد را اعلام کرد.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مشاهدات حاکی است که زمین‌لرزه امروز روی گسل مشا در شرق تهران و حدود ۱۵ کیلومتری مرز شرقی شهر تهران رخ داده است.

به گفته وی، در همین نقطه در روزهای گذشته و ۲۱ مردا‌د ساعت ۱۴:۲۰ زلزله خفیف دیگری با بزرگی ۲/۶ گزارش شد که می‌تواند پیش‌لرزه زلزله رخ‌داده باشد.

بیت‌اللهی ادامه داد: زون شرقی تهران منطقه‌ای است که گسل شمال تهران و گسل مشا به هم می‌رسند و گره تکتونیکی فعالی را تشکیل می‌دهند. لرزه‌خیزی اطراف تهران نشان می‌دهد محدوده شرقی تهران به سمت دماوند از نظر لرزه‌خیزی فعال شده است.

وی تاکید کرد: ساعت‌ها و روزهای آینده نشان خواهد داد که تنش با زلزله‌های بزرگتری همراه است یا اینکه تنش ذخیره شده در این منطقه با همین تنش کوچک، تخلیه شده است.

گفتنی است زلزله ۲۴ مرداد در مرز تهران و مازندران تلفات و خساراتی نداشت.