شناسهٔ خبر: 96493 - سرویس هوایی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:

کاهش تعداد پروازها به یک سوم به دلیل شیوع کرونای دلتا

ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با اجرای ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعداد مسافران پروازهای هوایی از فردا به یک سوم تقلیل پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، «محمدحسن ذیبخش» گفت: طبق ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تردد ناوگان هوایی، ریلی و زمینی باید به مدت ۵ روز به یک سوم کاهش یابد و طبق قوانین و مقررات ما نیز متعهد به اجرای این مصوبه در حوزه حمل ونقل هوایی کشور هستیم.

وی اظهار داشت: به محض ابلاغ این مصوبه به سازمان هواپیمایی کشوری، مراتب به شرکت های هوایی ابلاغ شد و متعاقب آن تمام پروازهای شرکت های هوایی مورد بررسی و بازبینی قرار می گیرد تا تعداد پروازها به یک سوم کاهش پیدا کند.

ذیبخش با بیان اینکه تمام شرکت های هوایی موظف شدند ضمن اطلاع رسانی به مسافران مبلغ دریافتی بابت بلیت ها را نیز مسترد کنند، افزود: با توجه به الزام رعایت پروتکل های بهداشتی پروزهای هوایی، همه هواپیماها هم اکنون در مسیرهای داخلی از ۶۰ درصد صندلی های خود استفاده می کنند و این مصوبه ما را ملزم کرده است که برای کاهش سفرها از فردا به مدت ۵ روز از یک سوم ناوگان هوایی استفاده شود.

به گزارش ایرنا، طبق ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تردد ناوگان مسافری با وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی شامل پروازها، قطار، اتوبوس و خودروهای مسافری برون‌شهری به یک ‌سوم کاهش می‌یابد و وزارت راه و شهرسازی نسبت به اعمال این مصوبه اقدام می‌کند.