شناسهٔ خبر: 96494 - سرویس وزارتی

در جلسه امروز هیات وزیران مصوب شد؛

احداث بیمارستان آموزشی ساری به وزارت راه و شهرسازی محول شد/ تغییر سهامدار طرح اجرای قطعه اول آزادراه سیرجان – بندرعباس/ تهاتر بدهی هما به شرکت سوخت رسانی و خدمات فرودگاهی اوج

جلسه در جلسه امروز هیات وزیران به ریاست آیت الله سیدابراهیم رئیسی، درخصوص ساخت بیمارستان ساری، تغییر سهامدار اجرای قطعه اول آزادراه سیرجان - بندرعباس و تهاتر بدهی هما به شرکت سوخت رسانی اوج تصمیم گیری و مصوباتی صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هیات وزیران در جلسه بعدازظهر امروز یکشنبه خود که به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، آیین نامه اجرایی بند (ز) تبصره (۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را با هدف ساماندهی و محرومیت زدایی سکونتگاه های غیررسمی در حریم و خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها و فراهم سازی زیرساخت ها و امکانات لازم در آن مناطق و پیش بینی سازوکار اجرایی نحوه شناسایی، وصول و هزینه کرد منابع مربوط، به تصویب رساند.

براساس آیین نامه مصوب هیات وزیران، سازمان امور مالیاتی مکلف شد سهم منابع مندرج در بند یاد شده را از محل درآمد حاصل از عوارض شهرداری ها و دهیاری ها حداکثر تا پانزدهم ماه بعد بر اساس آمار جمعیتی تأیید شده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، به حساب تمرکز وجوه استان که نزد خزانه داری کل کشور ایجاد می شود، واریز و تا قبل از پایان مهلت تعیین شده در این این آیین نامه، نسبت به واریز علی الحساب یک درصد از وصولی فوق اقدام و پس از اعلام سهم مربوط، نسبت به تسویه بدهی یا مازاد واریزی از ابتدای سال در اولین پرداخت اقدام نماید.

همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی هر استان مسئول حُسن اجرای این آیین نامه بوده و موظف است گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یکبار به وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور)، وزارت راه و شهرسازی (ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران) و سازمان برنامه و بودجه کشور ارایه کند.


با تصویب هیات وزیران، مطالبات شرکت سوخت رسانی و خدمات فرودگاهی اوج از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با بدهی همان شرکت به سازمان امور مالیاتی کشور به مبلغ ۳۴۱ میلیارد و ۹۰۸ میلیون ریال تهاتر شد.

همچنین به موجب مصوبه فوق، مطالبات قطعی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی (تعاونی و خصوصی) که در اجرای این تصویب نامه، به شرکت‌ دولتی منتقل شده است با بدهی دولت به شرکت‌ مذکور (اعم از شرکت اصلی و یا شرکت های دولتی تابع آنها) بابت مواردی مانند یارانه قیمت های تکلیفی (با تأیید سازمان‌حسابرسی) از طریق صدور اسناد تسویه خزانه موضوع قوانین بودجه سنواتی قابل تسویه است.

در ادامه این جلسه هیات وزیران با پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تغییر دستگاه اجرایی طرح احداث بیمارستان آموزشی ساری موافقت کرد. بر این اساس، دستگاه اجرایی طرح مذکور از شرکت مادر تخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی به سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات دولتی و عمومی تغییر یافت.

در این زمینه همچنین دولت با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تغییر سهامدار طرح اجرای قطعه اول آزادراه سیرجان – بندرعباس موافقت کرد. همچنین به موجب اصلاح مصوبه مربوط، طرف مشارکت عهده دار تأمین ۷۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای احداث پروژه، تأسیسات جانبی خاص آن تا مرحله بهره برداری و تسویه حساب کامل هزینه ها به تفکیک سهامداران و درصد سهم الشرکه هر کدام خواهد بود و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز تامین ۳۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز را تعهد می نماید.