شناسهٔ خبر: 96511 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

اجرای ۱۲۰۰۰کیلومتر هیدروگرافی در۱۶ بندر و جزایر هرمزگان در ۵ ماهه اول امسال/ ۸۱ مجوز بهره‌برداری تاسیسات دریایی هرمزگان در شرف صدور

بندر هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای حدود ۱۲۰۰۰ کیلومتر هیدروگرافی در ۱۶ بندر و جزیره استان هرمزگان در ۵ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه مهندسی سواحل و بنادر استان هرمزگان از ابتدای سال جاری تا نیمه مردادماه، اظهارداشت: اهم این  اقدامات نظارت بر ساخت و صدور مجوز بهره‌برداری، پیگیری پرونده‌ها مربوط به ساخت و سازها و همچنین تداوم عملیات‌های هیدرو گرافی در سرزمین اصلی و جزایر استان بوده است.

وی افزود: در بخش نظارتی بررسی و نظارت بر ساخت و صدور مجوز بهره‌برداری از بزرگترین ترمینال نفت خام کوه مبارک (شهرستان جاسک) و نیز نظارت بر احداث کانال‌های آبگیر مزارع پرورش میگو در جزیره قشم بوده است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نظارت بر ساخت و صدور مجوز بهره‌برداری تاسیسات دریایی شرکت سوخت‌رسانی ستاره قشم واقع در روستای سلخ این جزیره را از دیگر اقدام مهم در حوزه نظارتی عنوان کرد و افزود: یکی ازموارد بسیار حاضر اهمیت و مورد توجه پیگیری ۸۱ پرونده و چک لیست برای صدور  مجوز بهره‌برداری است که این امر  نیز با تدوین یک برنامه نظام مند و مشارکت دستگاه‌های ذیربط در دست انجام است.

محمدی کرجی‌ران به انجام حدود ۱۲۰۰۰ کیلومتر هیدروگرافی اشاره و تصریح کرد: این مقدار هیدروگرافی انجام شده ۱۶ بندر در سرزمین اصلی و جزایر استان را در بر گرفته که با سیستم‌های تک پرتوی و چند پرتوی به  اجرا درآمد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تدوین راهبری جهت اتمام‌ مطالعات فاز ۲ طرح جامع مجتمع بندری شهید رجایی و اخذ مصوبه از هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی و ابلاغ به تمام ذی نفعان در حوزه دریایی و بندری هرمزگان دیگر اقدامی است که در اداره مهندسی سواحل و بنادر استان به انجام رسید.